בריאות

מחקר חדש חושף: זו הדיאטה הפופולרית שתטיב עם הזיכרון שלכם

על פי מחקר חדש במכון באק לחקר הזקנה בקליפורניה, דיאטה קטוגנית משפרת את הזיכרון. התזונה הקטגונית משפרת את בריאות המוח בכך שהיא מעודדת את הגוף לשרוף שומן במקום לשרוף פחמימות והיא מייצרת תרכובות אשר עשויות לפעול במקום גלוקוז כמקור אנרגיה למוח

מערכת ice | 
תזונה בריאה (צילום freepik)
הדיאטה הקטגונית הפכה לפופולרית בשנים האחרונות. מדובר בתזונה עשירה בשומן ודלה בפחמימות עם כמות חלבונים ממוצעת. במקור, אותה דיאטה פותחה במיוחד חולי האפיליפסיה לפני כ-100 שנים. לצד זאת, היא מומלצת גם בקרב אלו המתמודדים עם מחלת הסוכרת, עודף משקל, לחץ דם והתמכרות לפחמימות וסוכרים. 
על פי מחקר חדש שבוצע על ידי מדענים ממכון באק לחקר הזקנה בנוואטו אשר בקליפורניה יחד עם צוות חוקרים מאוניברסיטת צ'ילה, עולה כי דיאטה קטוגנית משפרת את הזיכרון וזאת בעקבות שינוי בתאי החלבון העצביים. בכך, התזונה הייחודית מסייעת לבריאות המוח בתהליכי הזדקנות. 
המחקר שפורסם במגזין "Cell Reports Medicine", מציג מספר ממצאים מעניינים בנוגע לקשר שבין הדיאטה הייחודית לבין בריאות המוח בגיל מבוגר. על פי הסבר המומחים, לפחמימות יש השפעות נוירוטיות שונות. התזונה הקטגונית משפרת את בריאות המוח בכך שהיא מעודדת את הגוף לשרוף שומן במקום לשרוף פחמימות. מלבד זאת, הדיאטה גורמת לייצור של תרכובות אשר עשויות לפעול במקום גלוקוז כמקור אנרגיה למוח. 
הממצא הבולט והמעניין של המחקר, מצביע על כך כי אם מתחילים את הדיאטה בשלב מאוחר יותר, כאשר כבר החלה ירידה קוגנטיבית הקשורה לגיל, היא עדיין עשויה לשפר את בריאות המוח והזיכרון. במסגרת המחקר, החוקרים סיפקו תזונה עשירה בשומן במקום האוכל הרגיל לקבוצה של עכברים בני 20-23 חודשים, גיל המקביל לבני אדם בשנות ה-60-70 לחייהם. 
לאחר ארבעה חודשים, העברים שצרכו תזונה עתירה בשומן הראו שיפורים בקוארדינציה המוטורית, בשווי משקל ובביצועים גופניים.  החוקרים ציינו כי נרשמה פעילות מוגברת של הנוירונים בקליפת המוח הקדם – מצחית. בעקבות כך, אלו הגיעו למסקנה כי העכברים שצרכו תזונה קטוגנית שיפרו את הגמישות העצבית והפלסטית במערכת העצבים. דבר שהשפיע לטובה על בריאות המוח של העכברים. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה