בריאות

רוצים להרזות? כדאי שתתרחקו מהדיאטה המסוכנת הזו

מחקר חדש מקנדה חשף כי דיאטות קטוגניות המתבססות בעיקרן על צריכה רבה של שומנים והפחתה משמעותית בפחמימות, מביאה לעלייה חדה בכולסטרול בדם, מה שבתורו מכפיל את הסיכון ללקות במחלות לב, שבצים, חסימות עורקים והרשימה רק מתארכת
מערכת ice |  1
הרזייה מתחילה במוח (צילום freepik)
כל כמה זמן מגיע טרנד דיאטות חדש שסוחף את עולם הבריאות ובין היתר את הסלבס שמנסים לשמור על הגזרה הנדרשת. אחת הדיאטות הפופולריות ביותר שנשארה פופולרית לאורח זמן זו הדיאטה הקטוגנית שמתבססת על צריכה של שומנים ומעט מאד פחמימות.
אף שלא ממש מדובר בדיאטה חדשה, אלא בכזו שנמצאת בסביבה קרוב למאה שנה, מחקר חדש שנעשה בקנדה מציג בעייתיות ניכרת בדיאטה, כאשר עיקרה היא עלייה משמעותית ברמות הכולסטרול באדם, שכידוע מסוכנת מאד לגוף האדם ויכולה לגרום לבעיות בריאותיות קטלניות.
החוקרים מסרו בהודעה רשמית לתקשורת: "במחקר גילינו כי דיאטה עקבית מופחתת פחמימות ועתירה בשומנים יכולה להביא לעלייה בכולסטרול, בפרט כולסטרול "רע" שמסכן את בריאות הלב". לכך הם מוסיפים כי החסרונות בדיאטה עולים על היתרונות.
במסגרת המחקר התבצע מעקב אחרי מאות אנשים שדבקו בדיאטה קטוגנית ואחר קבוצת ביקורת שדבקה באורח חיים מאוזן על פי המלצות משרד הבריאות הבריטי. אחרי מעקב של קרוב לעשור נמצא כי אנשים שדבקו בדיאטה קטוגנית יש לא רק רמות כולסטרול גבוהות משמעותית, אלא גם שצריכת השומנים של הנבדקים הייתה לרוב של שומן רווי (שאינו בריא) וכי הצריכה של חומרי גלם ממקור חי הוכפלה ביחס לקבוצת הביקורת.
אם כן, נמצא כי אנשים שעושים דיאטת קיטו חשופים כפליים לסכנות של מחלות לב, חסימת עורקים, שבצים, התקפי לב ועוד. כמו כן, לא נמצא הבדל בין המינים בתגובה לדיאטה הקטוגנית, אך הובהר כי 73% מהנבדקים היו נשים וזאת לאור העובדה שאוכלוסיית הנשים היא זו שנוטה יותר לכיוונם של צעדים משני חיים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עם מחקר חארט'ה והזוי (ל"ת)
    כתבת חארט'ה 03/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור