בריאות

סכנה בסיגריות האלקטרוניות: הזיוף הביא לאשפוז של משתמשים

צעירים צרכו "וויפים" המכילים קנבינואידים סינתטיים, חומרים מסוכנים המנסים לחקות את השפעת הקנאביס. אחת הסיגריות האלקטרוניות אף סומנה כמכילה קנאביס, אך למעשה הכילה חומרים מסוכנים בהרבה. מקרה זה מצטרף למקרה דומה שאירע רק לפני מספר שבועות, מה שמעיד על מגמה מדאיגה
מערכת ice |  1
סיגריות אלקטרוניות (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג)
בימים האחרונים נחשף מקרה מדאיג בצפון הארץ, כאשר שני צעירים אושפזו במצב קשה בטיפול נמרץ בעקבות שימוש בסיגריות אלקטרוניות מזויפות. במקביל, גבר נוסף אושפז במצב קשה עקב צריכת אלכוהול מזויף. מקרים אלו מדגישים את הסכנה הגוברת הטמונה במוצרים מזויפים ולא מפוקחים, ומעלים שאלות נוקבות לגבי יעילות המאבק בתופעה זו.
החשד הוא כי הצעירים צרכו "וויפים" המכילים קנבינואידים סינתטיים, חומרים מסוכנים המנסים לחקות את השפעת הקנאביס. אחת הסיגריות האלקטרוניות אף סומנה כמכילה קנאביס, אך למעשה הכילה חומרים מסוכנים בהרבה. על פי הפרסום ב-YNET, מקרה זה מצטרף למקרה דומה שאירע רק לפני מספר שבועות, מה שמעיד על מגמה מדאיגה. במקביל, הגבר שאושפז בעקבות צריכת אלכוהול מזויף סובל מנזק נוירולוגי חמור, ככל הנראה כתוצאה מצריכת מתנול, חומר הידוע בפגיעתו במערכת העצבים המרכזית.

מקרים אלו מדגישים את הצורך הדחוף בפעולה נחרצת מצד הרשויות. בעקבות מקרה טרגי שאירע בשנה שעברה, כאשר נער בן 16 נפטר לאחר שימוש בסיגריה אלקטרונית, הוקם צוות פעולה לאומי להתמודדות עם נזקי הסיגריות והסיגריות האלקטרוניות. עם זאת, המקרים האחרונים מעלים ספקות לגבי יעילות הפעולות שננקטו עד כה.
שר הבריאות משה ארבל הגיב לאירועים האחרונים באומרו: "המאבק בעישון מצריך מאמץ מורכב ומשותף, ואנו מחויבים לפעול ליישום המדיניות במגוון תחומים של מניעה ועידוד הגמילה, כדי להביא לקידום בריאות הציבור - צעירים ומבוגרים כאחד - מפני העישון ונזקיו". אולם, נשאלת השאלה האם הצהרות אלו יתורגמו לפעולות אפקטיביות שיצליחו למנוע מקרים דומים בעתיד, ולהגן על בריאות הציבור מפני הסכנות הטמונות במוצרים מזויפים ומסוכנים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אלוהים שונא מטומטמים (ל"ת)
    בן בסט 07/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור