בריאות

מחירי תרופות המרשם צונחים: ירידה של 3.61% בעלויות מחודש יולי

החל מתחילת חודש יולי תתקיים ירידה של 3.61% במחיר המירבי לתרופות מרשם, כך על פי הודעת משרד הבריאות. אוריאל בוסו, שר הבריאות: "אני מברך על ירידת המחירים הקרובה שמהווה בשורה חשובה לאזרחים, ובעיקר למשפחות מעוטות יכולת ומטופלים שידם אינה משגת"

מערכת ice |  1
בית מרקחת-אילוסטרציה (צילום vecteezy)
משרד הבריאות מפרסם היום (שלישי) כי החל מחודש יולי תתקיים ירידה של 3.61% במחיר המירבי לתרופות מרשם. בהודעה שפרסם חיים הופרט, סמנכ"ל תכנון, תקצוב ותמחור במשרד הבריאות והמפקח על המחירים במשרד הבריאות, חיים הופרט, עולה כי בתחילת חודש יולי המחירים המרביים של כ-1,500 תרופות מרשם בעלות הפטנט המפוקחות לפי פרק ה' של חוק פיקוח על מצרכים ושירותים, ירדו בשיעור ממוצע של כ-3.61% זאת בהשוואה למחירי התרופות שנקבעו בתחילת חודש ינואר. 
על פי סעיפי החוק, ניתן לעדכן את מחירי תרופות המרשם כאשר חל שינוי של למעלה משלושה אחוזים בממוצע שער החליפין בין התאריכים 1.1.2024 ועד ל-31.5.2024 לעומת ממוצע שער החליפין במועד העדכון הקודם.
מטעם משרד הבריאות, שבראשו עומד השר אוריאל בוסו, נמסר: "חשוב לציין כי פיקוח המחירים הוא על המחיר המרבי למכירת התרופות, וכי ממנו נגזרת גם ההשתתפות העצמית של הצרכנים לקופות החולים, בהתאם לתוכניות הגביה של קופות החולים. על כן, הירידה במחיר תרופות המרשם תוביל לירידה בהשתתפויות העצמיות בחלק מהתרופות".
שר הבריאות, אוריאל בוסו, ציין כי הפיקוח על מחירי התרופות הינו כלי קריטי והכרחי אשר מעניק אפשרות של הנגשת מגוון רחב של תרופות לציבור הישראלי. מלבד זאת, ציין השר אוריאל בוסו: "אני מברך על ירידת המחירים הקרובה שמהווה בשורה חשובה לאזרחים, ובעיקר למשפחות מעוטות יכולת ומטופלים שידם אינה משגת. משרד הבריאות מחויב להקל את הנטל הכלכלי ולהמשיך לפעול להפחתת מחירים בהשתתפויות העצמיות בדרכים נוספות".
מנכ״ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, התייחס אף הוא להורדת מחירי תרופות המרשם ואמר: ״משרד הבריאות פעל בשנים האחרונות הן להרחבת היצע התרופות בסל הציבורי והן בהפחתת יוקר התרופות וההשתתפויות העצמיות לתרופות ולשירותים. הפחתת מחירי התרופות הנוכחית תאפשר נגישות רבה יותר״.
מטעם חיים הופרט, סמנכ״ל תקצוב, תכנון ותמחור במשרד הבריאות, נמסר: ״הורדת מחיר תרופות המרשם שתכנס לתוקף ב-1.7 צפויה להקל את הנטל הכלכלי על האזרחים והאזרחיות, הן ברכש התרופות והן בתשלום ההשתתפויות העצמיות״. לטענתו, מדובר במהלך הכרחי וחשוב שנועד להעניק יציבות במחירי התרופות: "זאת לטובת גיוון שוק התרופות שזמין למטופלים ושמירה על התחרות בשוק התרופות״.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עובדים עלינו בעיניים
    אני 06/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפני חודש העלו את תרופות המרשם בכ 10% היום רוצים להוריד בכ 3%.מדינת נוכלים.
    סגור