בארץ

משרד הבריאות באזהרה חמורה: רגע לפני השרב - זה מה שעליכם לעשות

בשל גל חום כבד אשר יפקוד את ישראל בשבוע הקרוב, משרד הבריאות הוציא אזהרה ובה קורא לציבור להימנע מחשיפה ממושכת לשמש ולהקפיד על שתיית מים. כמו כן, פורסמו כמה כללים למי שבכל זאת מעוניינים לטייל בשטח. אז מה עליכם לדעת?
מערכת ice | 
גל חום חמור (צילום shutterstock, flickr/ zeevveez)
משרד הבריאות מעדכן כי החל מהיום (שני, ה-3.6.2024), צפוי לשרור עומס חום כבד עד קיצוני אשר יתבטא במזג אוויר חם מהרגיל במרבית מאזורי הארץ, וכי הדבר עשוי להוביל לשריפות (כפי שקרה אמש בירושלים). במטרה למנוע מקרי התייבשות (אשר ניתן לזהות בכמה דרכים פשוטות) או מצבים רפואיים קיצוניים אחרים, המשרד מבקש מהציבור להימנע מחשיפה ממושכת לחום ולשמש, ומציין כמה כללים שיעזרו לכם לעבור את השרב בבטחה.
מבחינת הנהגים, מומלץ לעצור מדי פעם להתרעננות. לאלו השוהים תחת כיפת השמיים, כדאי לחבוש כובע רחב שוליים, ללבוש בגדים בהירים ונוחים וכמובן למרוח קרם הגנה ולשתות מים. כמו כן, המשרד הזכיר כי אין להשאיר תינוקות, ילדים קשישים או חסרי ישע ברכב ללא השגחה, ובוודאי אם הוא איננו ממוזג.
כמו כן, המשרד הזהיר כי האפשרות לפתח מכת חום הופכת לסבירה – במיוחד עבור גילאי 0-4, קשישים, חולים במחלות לב וכלי דם, אנשים הסובלים מהשמנת יתר, מטופלים בתרופות מסוימות ובעת מחלה חריפה. גם במהלך פעילות פיזית עצימה ניתן לפתח מכת חום, ועל כן יש להקפיד להתאמן במקום ממוזג או מוצל ולהרבות בשתיית מים.
המלצות למטיילים בטבע ובשטח: 
1. תכננו את הטיול מבעוד מועד והתאימו אותו לתנאי מזג האוויר.
2. עדכנו אדם קרוב על היציאה לטיול ושעת החזרה הצפויה, כך שאם חלילה יחול עיכוב, 3. ניתן יהיה לדעת על מצוקה אפשרית אליה נקלעתם.
4. הצטיידו בכמויות מים רזרביות.
5. הקפידו על חבישת כובע, הרכבת משקפי שמש ושימוש בקרם הגנה.
6. גלו ערנות בנוגע למצבים של פגיעות חום וצרו קשר עם מד"א במידת הצורך.
7. הישמעו להנחיות נציב כיבוי האיש בנושא הדלקת מדורות.
במידה ואתם מבחינים באחד מהסימנים הבאים: טמפרטורת גוף גבוהה מ-39.5 מעלות צלזיוס, עור אדום, חם ויבש (ללא הזעה), דופק מהיר, כאב ראש חזק (ו/או הרגשה של "דפיקות הלב" בראש), סחרחורת, בחילה, בלבול וירידה בהכרה – התקשרו באופן בהול למוקד חירום לצורך קבלת טיפול מיידי. עד להגעת העזרה, הישארו באזור קריר ומוצל ודאגו לקרר את הגוף. חשוב לדעת: במכת חם – אין לתת לנפגע לשתות מים, הצוות הרפואי ייטפל בנושא הנוזלים באמצעות החדרתם ישירות לווריד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה