בריאות

35 מיליון שקל יושקעו בהקמת בתים מאזנים ופיתוח מוקד ייעודי לסיוע נפשי

במהלך דיון שהתקיים בוועדה לפיקוח על הקרן לאזרחי ישראל הודגשה חשיבותם של המרכזים הללו. "לדיונים יש משקל רציני בשינוי התודעה ושרשרת התפיסה", הדגישה יו"ר הוועדה, לימור סון הר מלך. על המרכז המיוחד סיפר ד"ר סרגיי רסקין, מנהל המחלקה לפסיכיאטריה משפטית במשרד הבריאות: "אנחנו מתקרבים לביצוע הפיילוט"
מערכת ice | 
ח"כ לימור סון הר מלך (צילום דני שם טוב - דוברות הכנסת)
היום (שלישי) התקיים דיון מעקב בוועדה לפיקוח על הקרן לאזרחי ישראל בנושא בריאות הנפש. גורמים מזהירים כי במערכת בריאות הנפש בישראל קיים משבר של ממש, שהחריף מאוד עם תחילת מלחמת חרבות ברזל. במהלך הדיון נדון נושא הבתים המאזנים. ממשרד הבריאות נמסר כי תוך שבועיים תתפרסם טיוטה לתיקון מבחן התמיכה לקופות החולים. התיקון החדש יאפשר את מימוש התקציב שהוקצה על ידי הוועדה לטובת הקמת בתים מאזנים ותפעולם. 
הילה קור, עובדת סוציאלית בעמותת אנוש המפעילה בתים מאזנים, דיברה בוועדה ואמרה: "החוסר בבתים מאזנים היה ניכר לפני המלחמה ומקבל משנה תוקף מאז המלחמה". נציגי קופות החולים אמרו במהלך הדיון כי מבחני התמיכה עינם מספקים, משרד הבריאות צריך להכניס את הבתים המאזנים לסל הבריאות כך שכל אדם ומטופל יהיה רשאי להיות מאושפז בבית מאזן. 
הדיון נפתח בדבריה של יו"ר הוועדה, לימור סון הר מלך: "אני יכולה להגיד בגאווה שלדיוני הוועדה יש משקל רציני בשינוי התודעה והשרשת התפיסה לפיה הבתים המאזנים הם מסגרות לטיפול נפשי אינטנסיבי בסביבה תומכת וביתית בקהילה, כחלופה לאשפוז פסיכיאטרי". סון הר מלך הוסיפה כי שלחה מכתב לשר הבריאות בו ביקשה לממש את ההקצאה התקציבית שהועברה מכספי הקרן (שהתקבלו מתשלומים שמקבל המדינה עבור גז) אל המשרד. 
בנוסף התמקד הדיון בהקמת מוקד ארצי ייעודי למתן סיוע נפשי. בסך הכול הסכום הכולל עומד על 30 מיליון שקל הנועדים להקמה ותפעול בתים מאזנים ו-5 מיליון עבור הקמת המוקד. "הצגנו את התכנית שלנו של מתן טיפול במצב חירום על בסיס מד"א, הכשרות של פרמדיקים והכנסת אנשי מקצוע לצוותי חירום", אמר ד"ר סרגיי רסקין, מנהל המחלקה לפסיכיאטריה משפטית במשרד הבריאות. "אנו מתקרבים לביצוע הפיילוט במחוז ת"א. אנו מוכנים להתחיל את זה מחר, כרגע הפרויקט נמצא בשלב התקשרות עם מד"א, גם מבחינה תקציבית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה