בריאות

בדרך לרפורמה בתאגידי הבריאות? זאת החלטת השר אוריאל בוסו

שר הבריאות אוריאל בוסו ממנה ועדה לאסדרת פעילות תאגידי הבריאות. הוועדה תבחן בין היתר את מנגנוני הפיקוח והאכיפה על התאגידים. הוועדה, בראשותו של מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, תגיש את המלצותיה לשר בתחילת חודש יולי 2024
מערכת ice |  1
אוריאל בוסו (צילום Yonatan Sindel/Flash90)
תאגידי הבריאות פועלים לצד בתי החולים הממשלתיים הכלליים כגוף ללא מטרות רווח לצורך ביצוע מחקרים רפואיים וכן להפעלת תשתיות בתי החולים מעבר לשעות העבודה ולהעסקת צוותים רפואיים, במטרה להרחיב את המענה הרפואי למטופלים. התאגידים מאפשרים גמישות פעולה מחויבת מציאות לבתי החולים כגוף ממשלתי המספק שירות חיוני ומציל חיים בסביבה תחרותית, חלקה פרטית בבעלות ובמימון.
אלמלא השימוש בהם, בתי החולים היו מצמצמים משמעותית את פעילותם בשעות אחר הצהריים והערב והיו מתקשים לתת מענה זמין למטופלים באופן שהיה פוגע ברמת השירות הרפואי לציבור. שר הבריאות אוריאל בוסו ממנה היום (שני) את ועדת האסדרה לפעילות תאגידי הבריאות לאחר שהמועד האחרון בו עודכנו התקנות היה לפני שנים רבות.
זאת, בזמן שחלו שינויים רבים במנגנוני הניהול, כוח האדם והרכש וכן בסביבה הרפואית, התפעולית והכלכלית שבה פועלים המרכזים הרפואיים הממשלתיים ומשק האשפוז בכללותו. בראש הוועדה יעמוד מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, והיא תדון בעדכון מסגרת האסדרה של פעילות תאגידי הבריאות. כך, הוועדה תבחן את מטרות התאגידים ופעילותם, תקבע כללי ממשל תאגידי עדכניים, תבחן את היחסים המשפטיים והכלכליים בין התאגיד לבית החולים, תבחן את מנגנוני העסקת העובדים וקביעת השכר.
בנוסף, הועדה תבחן קביעת כללים לגבי עובדים המועסקים הן בבתי החולים והן בתאגיד ומנגנוני התגמול והמבנה הארגוני, וכן, תבחן את אספקת שירותים לגופים חיצוניים ומיזמים משותפים בהם מעורבים התאגידים. לצד כל זאת, תבחן הוועדה את מנגנוני הפיקוח והאכיפה על התאגידים. הוועדה תגיש את מסקנותיה לשר הבריאות בתחילת חודש יולי 2024.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כמה קטרים?
    יראת-שמים. 03/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכותת לא טעות לא מיקרית : במקום כמה כתרים רוצים בוסו/אבידן/סודרי ? ולמרות הכל מ/קטרים. בני-ברק עיר דצית מאד שימשה תחנת מעבר לבוצו. מסתבר שגם האריה לא יכול עליהם מכלוע מהם: רמלה. נהריה. נתיבות. ב"ש.
    סגור