בריאות

מכות במסדרונות בית החולים: "לא נעבור על כך לסדר היום"

שורת מקרי אלימות קשים התרחשו לאחרונה כנגד צוותים רפואיים, שהביאו את המשרד לפרסם הודעה חריגה. שר הבריאות בוסו: "אנו עוברים תקופה מורכבת ועליית מדרגה מדאיגה". המנכ"ל בר סימן טוב: "כולנו באותו צד ופועלים למען אותה מטרה. על כולנו לגלות אפס סבלנות"
מערכת ice | 
משה בר סימן טוב (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, flickr/ zeevveez)
בעקבות כמה מקרי אלימות שהתרחשו לאחרונה כנגד צוותים רפואיים מגנה משרד הבריאות כל אלימות, מילולית ופיזית. "המשרד ימשיך ויפעל בנחישות אל מול גורמי האכיפה על מנת להבטיח את שלום המטופלים והצוותים הרפואיים", מסר משרד הבריאות בהודעתו הערב (ראשון) לכלי התקשורת.
בשנה האחרונה קודמו מספר תהליכים למיגור האלימות במערכת הבריאות ובכללם הצבת שוטרים בכל בתי החולים הכלליים בישראל והגדלה משמעותית של מאבטחים במרכזים לבריאות הנפש. שני מהלכים שזוכים למשובים חיוביים ביותר מן השטח. הוקצו משאבים רבים למיגור התופעה גם במרפאות הקהילה, תוספת משאבים זו תמשיך גם השנה.
החל לפעול "דסק" לניהול תלונות על אלימות במטה משרד הבריאות, שמטרתו ריכוז אירועי האלימות במערכת הבריאות, מעקב פרטני אודות התלונות, כתבי האישום והתהליכים המשפטיים הנלווים לכך. כמו כן, נפתח "קו חם" לדיווח על אירועי אלימות כנגד צוות רפואי שיופעל על ידי מוקד קול הבריאות.
נוסף על כך, הוסדרו ממשקי עבודה מול משרד המשפטים וגורמי האכיפה לצורך ייעול וזירוז הטיפול בתלונות והבאה מהירה של הפוגעים לדין. משרד הבריאות מכיר בעובדה כי מכלול פתרונות אלו לא יוכל למגר את התופעה ללא נקיטת יד קשה על ידי גורמי האכיפה וקורא לכלל הגורמים למצות את הדין עם הפושעים בכלל המקרים.

(צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
אוריאל בוסו, שר הבריאות: "אנו עוברים תקופה מורכבת ועליית מדרגה מדאיגה באלימות כלפי צוותים רפואיים ועובדי בתי החולים. שוחחתי עם המאבטחים ואנשי הצוות שהותקפו במקרים האחרונים וביקשתי לחזק אותם. המסקנה היא חד משמעתית - התופעה האלימות הופכת לשכיחה ופוגעת באופן משמעותי במערכת הבריאות ובתפקודה התקין. לא נעבור על כך לסדר היום, לא נקבל בשום אופן את אירועי האלימות ונמשיך לפעול ללא הרף לעצור מציאות בלתי נסבלת זו".
 
"בימים אלו הצוותים הרפואיים פועלים במסירות רבה וניצבים בחזית העשייה, יש להבטיח כי יתאפשר להם לעבוד בסביבה מוגנת ובטוחה וחובתנו לדאוג לכך. על מנת להתמודד עם תופעה זו באופן יעיל ומהיר מצופה מגורמי האכיפה למצות את הדין עם התוקפים, להחמיר ענישה ולשמור על ביטחונם של עובדי מערכת הבריאות".
 
משה בר סימן טוב, מנכ"ל משרד הבריאות: "אלימות פיזית או מילולית כלפי אנשי צוות רפואי היא תופעה חמורה, בלתי נסבלת ומשרד הבריאות יפעל בכל הדרכים האפשריות כדי להבטיח את שלום הצוות המטפל והמטופלים עצמם".
"צוותי הרפואה וגם אנשי משרד הבריאות חשופים להתנהגות ביריונית ואלימה במרחב הפיסי, ברשת ועוד. לא משנה כמה משאבים נשקיע במערכת וכמה מטפלים יהיו - בלי ביטחון ותחושת ביטחון לא נוכל לתת מענה רפואי טוב לאזרחים. בנושא הזה אין צדדים. כולנו באותו צד ופועלים למען אותה מטרה. על כולנו לגלות אפס סבלנות לאלימות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה