משפט

אוורגרנד ממשיכה להידרדר: מדוע מייסד החברה נעצר?

לאחר שהמניה של ענקית הנדל"ן הסינית אוורגרד הוקפאה, היא ממשיכה להסתבך. כעת, היו"ר ומייסד החברה, הוי קא יאן נשלח למעצר בית לאחר שעל פי החשדות עבר על החוק
מערכת ice | 
עליה בנדל"ן בסין (צילום pexels edit ice)
אוורגרנד, ענקית הנדל"ן הסינית הקורסת, דיווחה אתמול (חמישי) שיו"ר והמייסד החברה, הוי קא יאן חשוד בעבירה על החוק. על פי ההודעה שמסרה החברה: "הוטלו צעדים בהתאם לחוק בשל חשד לעבירה על החוק".
לפי הדיווח, המייסד נלקח לחקירה בתחילת החודש על ידי המשטרה וכעת הוא נמצא במעצר בית. לפי בכירים בחברה, קא יאן אינו רשאי לצאת מהבית או לתקשר עם אחרים ללא אישור מגורמי האכיפה בסין. בנוסף, גורמי האכיפה במדינה, חייבו אותו להעביר לידם את הדרכון שלו ומסמכי הזיהוי אחרים.
האירוע מתרחש בזמן שמצבה של החברה שעד לא מזמן הייתה אחת החברות החזקות בשוק הנדל"ן בסין רק ממשיכה להידרדר. בשבוע שעבר, חברת הבת שלה הנגדה ריל אסטייט פספסה תשלום ריבית על אג"ח של 4 מיליארד יואן. כלל החובות הלא משולמים של החברה, עומדים על סביב 278.5 מיליארד יואן, כולל אג"ח שמועד פירעונן עבר בשווי 206.7 מיליארד יואן.
המשבר של אוורגרנד החל ב-2021, אז הגיעה ענקית הנדל"ן הסינית לחדלות פירעון עקב החובות העצומים שלה, וטלטלה את שוקי ההון ברחבי העולם. באוגוסט הגישה החברה בארה"ב בקשה להגנה מפני נושים. במקביל היא מגבשת הסדר לפריסת חובותיה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה