נדל"ן ותשתיות

דירה להשכיר: פרויקט הנדל"ן היוקרתי שעומד ריק

עליית הריבית, המשבר בענף הייטק ועודף היצע המשרדים במרכז הארץ לא מסייעים לבניין המשרדים בקריית אריה. סיום בניית הפרויקט אמורה להסתיים באמצע שנה הבאה וטרם נמצא שוכר אחד לבניין
מערכת ice |  4
נדל"ן (צילום דוד פרימן)
אף לא שוכר אחד נמצא לפרויקט Hope Town בפתח תקווה. גורמים בשוק מקשרים את המקרה לעליית הריבית, המשבר בענף ההייטק ועודף היצע המשרדים בעיר. הפרויקט צפוי להיות מוכן במאי 2024.
על פי הודעה ששלחה ביום שלישי השבוע שלמה נדל"ן לבורסה, מועד בדיקת שיעור השטחים המושכרים נדחה בחודש ויתקיים ב־30 באוקטובר. לפני כן מועד הבדיקה המקורי, דצמבר 2022, נדחה באישור הבנק ברבעון אחד עד 30 במרץ 2023.
לאחר מכן, החברה פרסמה על דחייה נוספת למועד הבחינה ל־30 ביוני 2023 אך, המועד זה נדחה גם הוא ל־30 בספטמבר 2023. בסופו של דבר הבנק דרש מהחברות לשלם סכום נוסף משום שהתנאי לדחייה היה השקעה נוספת של 32.5 מיליון שקל ביחד.
קהל היעד של הפרויקט היה חברות הייטק גדולות אשר מעוניינות בשטחי עבודה גדולים ולכן כל אחת מן הקומות בבניין בן ה-13 קומות משתרעת על פני 3000 מ"ר באופן שאינו מתאים למשרדים קטנים. 
שוק המשרדים להשכרה סובל כיום מסביבת הריבית הגבוה, שהובילה לירידה בביקוש לרכישת משרדים על ידי משקיעים. במקביל משפיעה לרעה גם ההאטה בענף ההייטק שהוביל בשנים האחרונות את הביקוש למשרדים. כמו כן חברות הייטק הפסיכו לגייס עובדים ולכן הן לא זקוקות לשטח משרדים נוסף. 
במקרה של פתח תקווה וקריית אריה עודף היצע יוצא דופן מעמיק את הבעיה. בפתח תקווה יש 11 מיליון מ"ר של שטחי משרדים מאושרים. תוכנית המתאר החדשה של העיר מאפשרת להוסיף עוד 3.8 מיליון מ"ר.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    שחי.ות
    נוי דב 09/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היה לי לקוח בשם טייבי אייל שהביא למשרדי את מר גרינברג.הציג אותו בפני כמועמד לראשות העיר וביקש את תמיכתי.הבהרתי להם כי אותי לא מעניין החינוך אלא יש לי דירות מחולקות. טייבי אייל גיחך כי גם לו יש דירות מחולקות ברחוב אחווה. הם הבטיחו לי שלא אפגע .לאחר שמר גרינברג נבחר פרקתי את הדירות המחולקות מאחר והועמדתי לדין ושילמתי ביחד 70 אלף שקל קנס. מר גרינברג התעלם ממני ומהבטחתו. כ400 מצביעים הצביעו עבורו באמצעותי ובהם בני משפחתי וקרובי משפחתי.מכרי ולקוחות רבים ששכנעתי שיצביעו עבורו. מר טייבי שפניתי אליו טען שאכן דיבר עם מר גרינברג אך ראש העיר לא מקשיב לו. מה שמדהים זה שבדירות המחולקות של מר טייבי לא נגעו. אף דירה ברחוב אחווה לא פורקה ואף בעל דירה לא הועמד לדין. נראה שלמר טייבי יש מגן טוב בעיריה שלא יפגע.. יועץ מס נוי דב
    סגור
  • 3.
    מעולה
    עדי 09/2023/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שיעמדו רייקים לעוד שנים מצוין.
    סגור
  • 2.
    סאב פריים
    יוספה 09/2023/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זהירות מהנדלן.
    סגור
  • 1.
    שיאשרו לשנות יעוד- ממשרד לדירות סטודיו (ל"ת)
    אכפת לי מאד 09/2023/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור