קריפטו

האו"ם: צפון קוריאה גנבה מעל מיליארד דולר בקריפטו

דו"ח שנתי למועצת הביטחון של האו"ם הזהיר כי הנכסים הגנובים משומשים על ידי צפון קוראיה להמשך פיתוח התוכנית הגרעינית שלה
מערכת ice | 
קים ג'ונג און (צילום shutterstock/ Alexander Khitrov)
צפון קוריאה גנבה בשנה שעברה סכום שיא של מטבעות קריפטוגרפיים וייתכן שהיא שולחת ציוד תקשורת צבאי לרוסיה, על פי דו"ח שנתי למועצת הביטחון של האו"ם.
הדו"ח, שפורסם ביום רביעי על ידי פאנל העוקב אחר יישום הסנקציות נגד פיונגיאנג, העריך את כמות הנכסים הווירטואליים הגנובים בין 630 מיליון דולר ליותר ממיליארד דולר. 
"המדינה השתמשה בטכניקות סייבר מתוחכמות יותר ויותר הן כדי לקבל גישה לרשתות דיגיטליות המעורבות במימון סייבר והן כדי לגנוב מידע בעל ערך פוטנציאלי, כולל לתוכניות הנשק שלה", אמר הפאנל.
הדו"ח דחק במדינות החברות במועצה לאמץ הנחיות מכוח המשימה הפיננסית נגד הלבנת הון כדי למנוע שימוש בנכסים וירטואליים לרכישת נשק להשמדה המונית.
"נכסים וירטואליים שהושגו באופן לא חוקי מוגנים הן על ידי האנונימיות של הבלוקצ'יין והן על ידי ערפול מכוון של מעבר נכסים דרך בורסות מטבעות קריפטוגרפיים", נכתב.
הפאנל נגע גם בחקירה של יצוא לכאורה של ציוד תקשורת צבאי לרוסיה, ואמר כי החל לבחון טענות על ייצוא תחמושת לשם גם על רקע הפלישה של מוסקבה לאוקראינה.
למרות שלדיווחים אלה אין השלכות מחייבות, מועצת הביטחון ומדינות חברות בודדות השתמשו בהם בעבר כבסיס לסנקציות חדשות על אנשים או ארגונים ספציפיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה