כסף וצרכנות

ביל גייטס חושף את העצה מוורן באפט: "הדבר הכי חשוב שלמדתי"

ממרום המיליארדרים שהם מחזיקים בהם, וורן באפט וביל גייטס מספרים מהו הדבר שבאמת חשוב בחיים האלה, "זה המבחן האולטימטיבי לאופן בו חיית את חייך"
מערכת ice |  4
ביל גייטס (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של ביל גייטס)
אפילו בינה מלאכותית רוצה ללמוד מביל גייטס: כאשר מייסד מיקרוסופט התיישב לראיון עם ראש ממשלת בריטניה רישי סונק בחודש שעבר, השניים ענו על שאלות שנוצרו על ידי צ'אטבוט דמוי בינה מלאכותית של ChatGPT.
הבוט שאל את גייטס על העצה הטובה ביותר שקיבל אי-פעם, וכיצד היא השפיעה על חייו. בתגובה, המיליארדר בן ה-67 שלף כמה מילים מחברו הוותיק ועמיתו המשקיע האגדי וורן באפט בנושא ידידות.
"וורן באפט דיבר על [איך], בסופו של דבר, הסיפור הוא מה חבריך חושבים עליך וכמה חזקות החברויות האלה", אמר גייטס.
גייטס ובאפט חברים כבר יותר משלושה עשורים. תחומי העניין המשותפים שלהם חורגים מעבר לעושר שלהם: השניים הקימו את The Giving Pledge, המעודד את האנשים העשירים בעולם לתרום לפחות מחצית מהעושר שלהם למטרות צדקה, והם שותפים מדי פעם לברידג' ולגולף.
גייטס דן בעבר בלקחים שלמד מבאפט בן ה-92, מהשקעות ועד ניהול זמן, אך הוא שם בראש הרשימה את העצות של באפט בנושא חברות. "למדתי דברים רבים מוורן במהלך 25 השנים האחרונות, אבל אולי הדבר החשוב ביותר הוא מהי ידידות", כתב גייטס בפוסט בבלוג מ-2016.

"למרות שהוא מקיים לוח זמנים קדחתני, וורן עדיין מוצא זמן לטפח חברויות כמו מעט אנשים אחרים שאני מכיר", הוסיף גייטס. "הוא מרים את הטלפון ומתקשר להגיד שלום. הוא שולח באופן קבוע מאמרים שהוא קרא שלדעתו אני אתעניין בהם."
באפט מדבר לעתים קרובות על החשיבות של בחירת חברים טובים, ולהיות חבר טוב בעצמך. זה אומר להקיף את עצמך "עם אנשים טובים ממך", כדי שתוכל ללמוד מהם ולקבל מהם השראה, אמר בשיחה עם גייטס באוניברסיטת קולומביה ב-2017. "אתה תנוע לכיוון האנשים שאתה מתרועע איתם."
גייטס הסכים: "יש חברים שמוציאים ממך את הטוב ביותר, ולכן טוב להשקיע בחברויות האלה".
לגייטס ובאפט יש שווי כולל של כ-220 מיליארד דולר, אבל נראה שהם מסכימים שהאושר האמיתי מקורו בחברות אמת. "כשתגיע לגיל שלי, אתה באמת תמדוד את הצלחתך בחיים לפי כמה מהאנשים שאתה רוצה שיאהבו אותך, באמת אוהבים אותך", אמר באפט בנאום ב-2001 באוניברסיטת ג'ורג'יה.
"אני מכיר אנשים שיש להם הרבה כסף, והם מקבלים בתי חולים על שמם", המשיך. "אבל האמת היא שאף אחד בעולם לא אוהב אותם. אם אתה מגיע לגיל שלי בחיים ואף אחד לא חושב עליך משהו טוב, לא אכפת לי כמה גדול חשבון הבנק שלך - החיים שלך הם אסון. זה המבחן האולטימטיבי לאופן בו חיית את חייך".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    באפט חי על חשבון אחרים
    אלי 03/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העסק של באפט הוא עסקי אויר לא מיצר שום ערך לעולם לא טכנולוגיה לא תרופות לרווחת העולם ......לפחות ביל גייטס ייצר משה חיובי ו כמו מיקרוספוט
    סגור
  • 2.
    הדבר הכי חשוב והכי טוב בחיים זו בריאות טובה . כל השאר
    ובכן... 03/2023/25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    זה בונוס
    סגור
  • 1.
    ביל גייטס רוצח המונים (ל"ת)
    שם 03/2023/25
    הגב לתגובה זו
    3 4
    סגור
  • Shut up (ל"ת)
    Bill 03/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור