בעולם

בת 115 מספרד הוכתרה לאדם המבוגר ביותר בעולם

מריה ברניאס, בת 115 מקטלוניה, הפכה לאדם החי המבוגר בעולם לאחר פטירתה של הנזירה הצרפתייה בת ה-118. היא זוכרת את מלחמת העולם הראשונה ועדיין צלולה
מערכת ice | 
האחות אנדרה (צילום טוויטר)
מריה ברניאס, תושבת קטלוניה בת 115, הפכה לאדם החי המבוגר ביותר בעולם. זאת לאחר מותה של לוסיל רנדון, נזירה צרפתייה שהייתה בת 118 כשנפטרה אמש (שלישי). ברניאס הגיעה אוטומטית למקום הראשון, לפי קבוצת המחקר הגרונטולוגית, מקור מרכזי לבחינת האדם המבוגר ביותר עבור שיאי גינס במשך למעלה מ-20 שנה.
ברניאס נולדה ב-4 באפריל 1907, למשפחה קטלאנית בסן פרנסיסקו, קליפורניה. ברניאס עברה לקטלוניה בילדותה ויש לה זיכרונות עוד ממלחמת העולם הראשונה כמו גם ממלחמת האזרחים בספרד.

כשאמה החליטה לחזור לקטלוניה עם משפחתה כולל מריה בת ה-7, העולם היה במלחמה. זה היה בשנת 1914, ובראיון ל-Catalan News ב-2019, ברניאס עדיין זכרה את דרכם חזרה בספינה.
מריה זוכרת גם את מלחמת האזרחים בספרד (1936-1939). "יש לי זיכרונות רעים מאוד מזה, כמה אנשים קמו והתחילו לבצע זוועות כשאף אחד לא דיבר על זה", אמרה.
שנים רבות לאחר מכן, במאי 2020, הפך ברניאס לאדם המבוגר ביותר המוכר על פני כדור הארץ ששרד את מחלת הקורונה בגיל 113.
ברניאס, מתגוררת בדיור מוגן מאז גיל 92. היא ניגנה בפסנתר, קראה עיתונים והתעמלה כל בוקר עד גיל 105. מנהלת בית האבות סיפרה: "מריה במצב בריאותי טוב לגילה, רק שהיא מעט מתקשה מאחר והראייה והשמיעה שלה נפגעו עם הזמן. קשה לה לצאת מחדרה אבל היא עדיין מסוגלת ללכת".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה