בעולם

האישה המבוגרת בעולם נפטרה בגיל 118

תשעה חודשים אחרי שזכתה בתור האישה המבוגרת בעולם, נפטרה האחות אנדרה בגיל 118. מי עכשיו יחזיק בתואר האיש המבוגר בעולם?
מערכת ice |  1
האחות אנדרה (צילום טוויטר)
האישה המבוגרת ביותר בעולם נפטרה בגיל 118. הנזירה הצרפתייה, האחות אנדרה, שהוכרה כאישה המבוגרת בעולם וסיפרה כי היה נהנית משוקולד וכוס יין יומית נפטרה כחודש לפני יום הולדת ה-119.
האחות אנדרה נולדה בשם לוסיל רנדון ב-11 בפברואר 1904 – באותה השנה שתיאודור רוזוולט נבחר לנשיא ארה"ב – והייתה מורה שדאגה לילדים במהלך מלחמת העולם השנייה.
לאחר מכן בילתה כמעט שלושה עשורים בעבודה עם יתומים וטיפלה בקשישים בבית חולים צרפתי לפני שהפכה לנזירה קתולית ב-1944.

הנזירה שחיה במהלך מגפת השפעת הספרדית של 1918, הצליחה להתמודד בקלות עם מחלת הקורונה בה נדבקה בשנת 2021. היא נמצאה חיובית לנגיף בבית האבות בו התגוררה, אך לא הראתה שום תסמינים. באותה התקופה אף טענה כי לא אכפת לה למות כשנשאלה לחששות מהנגיף.
"לא, לא פחדתי כי לא פחדתי למוות... אני שמחה להיות איתך, אבל הייתי רוצה להיות במקום אחר – להצטרף לאחי הגדול ולסבא שלי ולסבתא שלי", אמרה לערוץ הצרפתי BFM.
היא הוכתרה כאדם המבוגר ביותר על ידי גינס לאותו מותה של קיין טנאקה מיפן שנפטרה באפריל 2022 בגיל 119.
בעודה בחיים, האחות אנדרה התפנקה במנת שוקולד יומית ולא שכחה לשתות כוס יין כל יום עם איש צוות בבית האבות סנט קתרין בו התגוררה בעשור האחרון ששיער שזה "סוד אריכות הימים" שלה.
מותה אירע בשעה שתיים לפנות בוקר לפי שעון צרפת. "יש עצב גדול, אבל היא רצתה שזה יקרה, זה היה הרצון שלה להצטרף לאחיה האהוב. מבחינתה, זה חופש" אמר דיוויד טאבלה ששימש כדוברה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זכתה!
    אושרת 01/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל מעניין למה אמרה כי רוצה להצטרף לאחיה האהוב, לסבא ולסבתא אך לא הזכירה הורים: אמא/אבא... ולחשוב שנולדה בתחילת המאה הקודמת!
    סגור