בעולם

גרמניה ממשיכה לעמוד לצד ישראל: "צריך להשמיד טרוריסטים"

שרת החוץ של גרמניה אנלנה ברבוק, יצאה בנאום תמיכה בישראל בו טענה שגרמניה עומדת לצד ישראל במלחמה הצודקת נגד החמאס ועל הלגיטימציה שלה לחסל מחבלים גם אם הם מתחבאים בתוך אוכלוסייה אזרחית. הביקורת על השרה לא איחרה להגיע: "מצדיקה רצח של אזרחים פלסטינים" 
מערכת ice | 
בנימין נתניהו ואולף שולץ (צילום קובי גדעון לעמ)
שרת החוץ של גרמניה אנלנה ברבוק, נשאה השבוע נאום תמיכה נלהב בו היא הביעה תמיכה מלאה בישראל ובלגיטימציה של ישראל להמשיך להילחם נגד ארגון הטרור חמאס בעזה. לטענתה של ברבוק, בעקבות מעשיהם של מחבלי החמאס לישראל יש את הזכות להשאיר מחבלים גם אם אלו מתחבאים במבנים אזרחיים.
דבריה של שרת החוץ הגרמנית באים בצל הדיווחים הסותרים בנוגע להחלטה של ממשלת גרמניה להפסיק לייצא נשק לישראל. קנצלר גרמניה אולץ שולץ התייחס בשבוע שעבר לפרטים וטען כי מדובר בשקרים וטען שמדינתו צפויה להעביר לישראל משלוחי נשק כבר בימים הקרובים:  "לא החלטנו לא לספק נשק לישראל. סיפקנו נשק ונספק נשק".
 
ברבוק, אמרה בנאומה כי: "הגנה עצמית, משמעה, כמובן, לא רק לתקוף טרוריסטים - אלא גם להשמיד אותם. לכן, הבהרתי באופן ברור שאנו עומדים בפני סיטואציות מאוד קשות כשהמחבלים של חמאס מסתתרים מאחורי אזרחים ובבתי ספר, אבל אנחנו לא נירתע [מהתמיכה בישראל]. זו הסיבה שהבהרתי לאו"ם שגם מוסדות אזרחיים יכולים לאבד את הסטטוס המוגן שלהם, מכיוון שהטרוריסטים מנצלים את זה. זו עמדתה של גרמניה וזו המשמעות של ביטחון ישראל מבחינתנו".

נתניהו וברבוק, צילום: איתי בית-און, לע"מ
לאחר הנאום, פעילים פרו-פלסטינים פרסמו ביקורות נוקבות כלפי ברבוק ברחבי הרשת וטענו שזו: "מצדיקה רצח ילדים בעזה". בעיתונות המקומית הצטרפו לגל הביקורות כלפי השרה כשאחד העיתונאים כתב: "שרת השחוף של גרמניה מגינה על רצח אזרחים פלסטינים". 
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה