בעולם

גרמניה תעניק סיוע לאונר"א: זו הסיבה להחלטה הדרמטית של משרד החוץ

משרד החוץ בברלין אישר את תוכניתו לחדש את שיתוף הפעולה עם סוכנות הסיוע של האו"ם בעזה. אותה החלטה נובעת בשל פרסום הדו"ח של שרת החוץ לשעבר של צרפת אשר טוענת כי ישראל לא סיפקה מספיק הוכחות לכך שעובדי הארגון לקחו חלק ב-7 באוקטובר

מערכת ice |  1
אולף שולץ (צילום אבשלום ששוני/פלאש 90)
לאחר שהיום (רביעי) דווח כי נשיא ארה"ב חתם באופן רשמי על העברת חבילת הסיוע לישראל, משרד החוץ בברלין אישר את תוכניתו לחדש את שיתוף הפעולה עם סוכנות הסיוע של האו"ם בעזה. 
לאחר שגרמניה החליטה לעצור את הסיוע הכלכלי לאונר"א, לאחר שישראל טענה כי עובדי הארגון לקחו חלק ב-7 באוקטובר, משרד החוץ בברלין שינה את עמדתו בנושא בעקבות הדו"ח שעליו הייתה אחראית שר החוץ לשעבר של צרפת. על פי ממצאי הדו"ח, צוין כי למרות שיש בסיס לחשד נגד עובדי אונר"א, ישראל לא העניקה מספיק הוכחות לכך ואף הוסיפה כי יש לפעול לקידום רפורמות בארגון.  
בעקבות כך, החליטה גרמניה כי היא מעוניינת לחדש את תמיכתה בארגון אונר"א והבוקר (רביעי) הכריזה על יישום רפורמות שעליהם הומלץ בדו"ח המצוין. ועדת החקירה בנושא אונר"א קוראת לערוך בדיקה מעמיקה יותר על עובדי הארגון ואף מדגישה כי קיימת חשיבות ליצירת הגנה טובה יותר על מתקני סוכנות הסיוע משימוש צבאי פוגעני.
כאמור, בין נימוקיה של גרמניה בהמשך הסיוע לארגון אונר"א, צוין כי ישראל "טרם סיפקה הוכחות" אשר תומכות בטענותיה כי רבים מעובדיה השתתפו בפעולות הטרור שהתרחשו ב-7 באוקטובר. 
בהודעה של משרד החוץ הגרמני נכתב: "באמצעות המשך שיתוף הפעולה אנו תומכים בתפקידה החיוני וההכרחי שאין לו תחליף של אונר"א במתן הטיפול לאנשים בעזה, מכיוון שגם ארגוני סיוע בין-לאומיים אחרים תלויים כיום במבנים המבצעיים של אונר"א בעזה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לבטל את אונרא . קן צרעות. (ל"ת)
    גהרי 04/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור