בארץ

ביידן חתם על חבילת הסיוע לישראל: זה הסכום שיושקע במערכות ההגנה

נשיא ארה"ב חתם על חבילת הסיוע לישראל, אוקראינה וטיוואן. ישראל צפויה לקבל כ-14 מיליארד דולר כסיוע להמשך המלחמה. כ-5.5 מיליארד דולרים יופנו לקידום תהליכי הייצור וההצטיידות המיירטים של מערכות ההגנה – כיפת ברזל וקלע דוד של רפאל

מערכת ice | 
ג'ו ביידן (צילום shutterstock)
על רקע המשך הלחימה ברצועת עזה, היום (רביעי) חתם נשיא ארה"ב על חבילת הסיוע לישראל, אוקראינה וטייוואן. על נושא הסיוע לישראל במלחמת "חרבות ברזל" נרשמו חילוקי דעות הן מצד המפלגה הדמוקרטית והן מצד המפלגה הרפובליקאית. 
15 מתוך 18 מהמתנגדים בסנאט למתן הסיוע היו מהמפלגה השמרנית ושלושה מהם הינם מחוקקים דמוקרטיים. הלילה החליט הסנאט האמריקני לאשר את החוק ובהצבעה החוק עבר ברוב של 79 מול 18. 
לצד הטענות כי חבילת הסיוע תעזור בין היתר "לחדש את ההגנה האווירית של ישראל", הדגיש נשיא ארה"ב כי הסיוע ישפיע לטובה גם על הפלסטינים: "יגדיל משמעותית גם את הסיוע ההומניטרי לתושבי רצועת עזה. ישראל חייבת להבטיח שהסיוע יגיע לפלסטינים ללא דיחוי". 
כזכור, אתמול (שלישי) דווח כי הסנאט האמריקאי אישר את חבילת הסיוע בגובה של מיליארדי דולרים אשר יועברו לישראל, אוקראינה וטיואן. מדובר בסכום נכבד ביותר שכולל 95 מיליארד דולר והוא יועבר לשלוש המדינות שזקוקות בימים אלו לסיוע נרחב: ישראל, טיוואן ואוקראינה. על פי הדיווח, עולה כי מתוך הסכום הכולל כ-26 מיליארד דולר, יועברו על מנת לסייע לה במלחמה כנגד החמאס וחיזבאללה. 
מתוך חבילת הסיוע הכוללת 95 מיליארד דולר, ישראל צפויה לקבל כ-14 מיליארד דולר. כ-9 עד 10 מיליארד דולר יועברו לצורך סיוע הומניטרי לתושבי רצועת עזה ואילו כ-2.5 מיליארד דולר יושקע עבור הכוחות שמחזיק צבא ארה"ב במזרח התיכון. מלבד זאת, צוין כי כ-5.5 מיליארד דולר יופנו לקידום תהליכי הייצור וההצטיידות המיירטים של מערכות ההגנה – כיפת ברזל וקלע דוד של רפאל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה