בעולם

ירידה לצורך עלייה: זו התוכנית של הממשל הסיני לשיקום הכלכלה

כלכלת סין הנחשבת השנייה בגודלה בעולם, מתמודדת בשנים האחרונות עם משבר משמעותי. כעת על מנת להוציא אותה מ'הבוץ', בבייג'ינג הכריזו על תוכנית החייאה לצמיחה הכלכלית במדינה שתכלול הגדלה משמעותית של החוב הממשלתי | כל הפרטים
מערכת ice | 
עליית מחירים בסין (צילום vecteezy, Magma Images)
סין, הכריזה על כוונתה "להגדיל באופן משמעותי" את הנפקת החוב הממשלתי כדי לספק סובסידיות לאנשים עם הכנסה נמוכה, לתמוך בשוק הנכסים ולחדש את ההון של הבנקים הממשלתיים. שר האוצר, לאן פואן, ציין במסיבת עיתונאים ביום שבת האחרון שיהיו יותר "צעדים נגד מחזוריים" השנה, והדגיש כי: "יש עדיין מקום גדול יחסית לסין להנפיק חובות".
הכלכלה השנייה הגדולה בעולם מתמודדת עם לחצים דפלציוניים עקב ירידה חדה בשוק הנדל"ן ואמון צרכנים נמוך. נתונים כלכליים מהחודשים האחרונים החמיצו תחזיות, מה שמעלה חששות לגבי יעד הצמיחה של הממשלה של כ-5% לשנה. יו"ר הוועדה הלאומית לפיתוח ורפורמה, ג'נג שאנג'י, הביע אופטימיות ואמר כי הוא "בטוח לחלוטין" שהיעד יעמוד.
סין מתכננת להנפיק אג"ח ריבוניות מיוחדות בשווי כ-2 טריליון יואן (כ-284.43 מיליארד דולר) כחלק מתמריץ פיסקאלי חדש. חצי מהסכום יסייע לממשלות המקומיות להתמודד עם בעיות החוב שלהן, בעוד החצי השני יסבסד רכישות מכשירי חשמל ויקצה כ-800 יואן (114 דולר) לילד במשקי בית עם שניים או יותר ילדים.
בנוסף, סין שוקלת להזרים עד טריליון יואן (142 מיליארד דולר) לבנקים הממשלתיים כדי לשפר את יכולתם לתמוך בכלכלה. הבנק המרכזי הכריז על צעדים מוניטריים אגרסיביים כדי לסייע למגזר הנכסים, כולל הפחתת ריבית על המשכנתאות.
לאן ציין כי בייג'ין תתמוך בממשלות המקומיות לפתור את בעיות החוב שלהן, והוסיף שיש להן עדיין 2.3 טריליון יואן (325.5 מיליארד דולר) להשקיע בשלושת החודשים האחרונים של השנה. עם זאת, הסוגיות המבניות השורשיות כמו הגברת הצריכה ואבטלת הצעירים ממשיכות להוות אתגר משמעותי. דוח מהגיוס Zhaopin הראה שהשכר הממוצע בערים הגדולות בסין ירד ב-2.5% ברבעון השלישי. קמעונאית הרהיטים איקאה הפצירה בבייג'ינג להפעיל תמריצים נוספים לאור המשבר הנוכחי בשוק הנדל"ן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה