רכב

הסלמה במלחמת הסחר בין סין לאירופה: קרבות הברנדי החלו

סין הודיעה כי תטיל מכסים של עד 39% על ייבוא ברנדי מהאיחוד האירופי. המותגים שנפגעו באופן הקשה ביותר מהצעדים כוללים את LVMH בעלת המותג הנסי. מקרון: "נקמה טהורה"
שרון בירקמן | 
סין, צרפת (צילום shutterstock, flickr/ Ecole polytechnique)
משרד המסחר של סין הודיע כי לאור ממצאים ראשוניים שעלו בחקירה שערך, ייבוא ברנדי מהאיחוד האירופי מהווה איום  משמעותי לתעשיית הברנדי המקומית. על כן, החל מה-11 באוקטובר, יבואני ברנדי מהאיחוד האירופי יתבקשו להפקיד ערבויות בשיעור של 34.8% עד 39.0% מערך הייבוא. קבוצת יצרני הקוניאק בצרפת, BNIC מסרה כי מדובר בהפעלת לחץ על צרפת בתגובה להחלטות האירופיות בנוגע לרכבים חשמליים מתוצרת סין. יש לציין כי ייתכן שהכספים שהופקדו יוחזרו ככל שיושג הסכם בין המדינות לפני הטלת מכסים סופיים.
עוד נמסר ממשרד המסחר הסיני כי נבחנת העלאת מכסים על רכבים בעלי מנועים גדולים, צעד שיפגע במיוחד ביצרנים מגרמניה. היקף הייצוא של רכבים בעלי מנועים בנפח 2.5 ליטרים ומעלה מגרמניה לסין הגיע ל-1.2 מיליארד דולר בשנה שעברה.

הצעדים הסיניים נתפסים כתגובה ישירה לצרפת, שתמכה בהטלת המכסים על רכבים חשמליים מתוצרת סין. ייצוא הברנדי מצרפת לסין עמד בשנה שעברה על 1.7 מיליארד דולר, 99% מסך הייבוא של המשקה לסין.
משרד הסחר של צרפת גינה את המהלך והודיע כי יפעל מול הנציבות האירופית לטרפד את המהלך בארגון הסחר העולמי. בשבוע שעבר הגדיר נשיא צרפת, עמנואל מקרון, את החקירה הסינית על הברנדי "נקמה טהורה". זאת, בעוד המכסים על רכבים חשמליים הכרחיים לשמירה על תחרות הוגנת, לדבריו.
המותגים שנפגעו באופן הקשה ביותר מהצעדים כוללים את הנסי ורמי מרטן. מניית פרנו ריקאר ירדה ב-4.2%, מניית רמי קואנטרו צנחה ב-8.7%, ומניית LVMH, הבעלים של הנסי, ירדה ב-4.9%.
משרד המסחר הסיני כבר שקל בעבר צעדים כנגד ייבוא הברנדי הצרפתי, לאחר שגילה כי יצרני אלכוהול אירופים מכרו ברנדי בשוק הסיני ב-30.6% עד 39% מתחת למחירי השוק, ובכך פגעו בתעשייה המקומית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה