בעולם

זה היה מהיר: תוכנית החילוץ הסינית מאכזבת את המשקיעים, המניות יורדות

העלייה בשוק המניות בסין דעכה לאחר שההכרזה המיוחלת על תוכניות להגביר את הכלכלה המדשדשת של המדינה התגלתה כמאכזבת. "השוק ציפה ליותר", אמרה הכלכלנית הראשית לאזור אסיה-פסיפיק בבנק נטיקסיס
שרון בירקמן | 
כלכלת סין נחלשת (צילום shutterstock)
המניות בסין זינקו ביותר מ-10% עם חידוש המסחר לאחר חופשת "שבוע הזהב", אך ירדו לאחר מסיבת העיתונאים של זנג שאנג'י, יו"ר הוועדה הלאומית לפיתוח ולרפורמה של סין, בה היו אמורים להיחשף צעדי חילוץ נוספים למשק הסיני שנמצא במשבר. לאחר יום מסחר תנודתי, מדד שנגחאי רשם עלייה של 4.6% ומדד הנג סנג בהונג קונג צנח ב-9.4%.
זנג הודיע כי סין תשקיע 200 מיליארד יואן (28 מיליארד דולר; 21.5 מיליארד ליש"ט) בפרויקטים של הוצאה והשקעה עד סוף השנה הזו, מבלי לפרט צעדים ספציפיים.

"השוק באמת ציפה ליותר", אמרה אליסיה גרסיה-הררו, הכלכלנית הראשית לאזור אסיה-פסיפיק בבנק ההשקעות נטייקס. "השוק מגיב לחוסר תמריץ פיסקלי ממשי. לא הייתי מזמנת מסיבת עיתונאים בלי להכריז על משהו חדש." גרסיה-הררו הזהירה כי התיקון יהיה אפילו חזק יותר אם הנתונים על שבוע הזהב מבחינת צריכה יהיו חלשים.
כזכור, בחודש שעבר הודיעה ממשלת סין על תוכנית חילוץ לכלכלת המדינה, הכוללת סיוע לסקטור הנדל"ן המדשדש של המדינה, תמיכה בשוק המניות, חלוקת מזומנים לעניים והגדלת הוצאות הממשלה. ההודעה הובילה לראלי בשוק המניות הסיני.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה