בעולם

בגיל 99: הגרמנייה הנאצית שסייעה לרצח יהודים - התייצבה בפני השופטים

אירמגרד פורכנר נמצאה אשמה בסיוע לרצח אסירים יהודים במחנה הריכוז שטוטהוף. היא שימשה מזכירתו של פול ורנר הופה, מפקד המחנה, והייתה מודעת ומעורבת ברצח שיטתי של 10,505 אסירים. השופטים דחו את טענותיה על חוסר ידיעתה, והצביעו על כך שבתפקידה הייתה מודעת למעשי הרצח וההזנחה
מערכת ice |  2
יום הזיכרון לשואה ולגבורה (צילום shutterstock)
בית המשפט הפדרלי לצדק בלייפציג דחה היום (שלישי) באופן סופי את בקשתה של אירמגרד פורכנר לערער על העונש שנגזר עליה לפני כשנתיים בבית המשפט המחוזי. פורכנר, בת 99 כיום, נמצאה אשמה בסיוע לרצח אסירים יהודים במחנה הריכוז שטוטהוף. היא שימשה מזכירה ורשמת במחנה, ונשפטה כקטינה, שכן הייתה בת 18 בעת הפשע.
החלטת בית המשפט התבססה על ממצאים שהצביעו על כך שפורכנר, בתפקידה כמזכירתו של פול ורנר הופה, מפקד המחנה, הייתה מודעת ומעורבת ברצח שיטתי של 10,505 אסירים ועוד חמישה מקרים של ניסי רצח בין יוני 1943 לאפריל 1945, מלחמת העולם השנייה. ב-65,000 אסירים שהיו במחנה, רובם מתו כתוצאה מהתנאים הקשים וההוצאות להורג.
 

המשפט עורר עניין ציבורי ותהיות לגבי הצדק שבשיפוט בגיל כה מבוגר של הנאשמת. השופטים אף נסעו במיוחד למחנה שטוטהוף כדי להבין את תנאי העבודה של האסירים ואת מיקום עבודתה של פורכנר, ולפי פסק הדין, לא הייתה אפשרות שפורכנר לא הבחינה בהרג השיטתי.
השופטים דחו את טענותיה על חוסר ידיעתה, והצביעו על כך כי בתפקידה כמזכירה, הייתה מודעת למעשי הרצח וההזנחה שמבוצעים במחנה.
משפטה של פורכנר הוא חלק ממגמה רחבה יותר של משפטים נגד אנשי צוות במחנות ריכוז, שהיו מודעים לרצח ההמוני, אך לא השתתפו בו ישירות. משפטה היה אמור להיות האחרון במשפטים מסוג זה, אך לפי התביעה בגרמניה, נבדקים כעת עוד שלושה תיקים דומים.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מ
    מ 08/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאסר עולם חחח
    סגור
  • 1.
    זבל .נשארו לה כמה ימים לחיות ומחפשת מקום לנוח (ל"ת)
    קשקש 08/2024/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור