משפט

התלמידה נרדמה במהלך סיור בבית המשפט - והשופט הגיב בזעם

השופט קנת' קינג החליט להעניש נערה בת 16 שהשתתפה בסיור לימודי בבית המשפט, הורה להלבישה בבגדי אסירה ולאזוק אותה. נציגי הארגון מתחו ביקורת חריפה על התנהלותו של השופט, וטענו כי הנערה "הוטרדה" מהאירוע. השופט מצדו ראה בפעולה אקט חינוכי, וראה בכך "גרסה אישית של 'הפחדה ישירה'"
מערכת ice |  1
אילוסטרציה (צילום shutterstock)
השופט קנת' קינג החליט להעניש נערה בת 16 שהשתתפה בסיור לימודי בבית המשפט, הורה להלבישה בבגדי אסירה ולאזוק אותה. האירוע התרחש בבית המשפט המחוזי ה-36 בדטרויט. לטענת שופט, הילדה הפגינה "גישה שלילית" ונרדמה במהלך הדיון. זמן קצר לאחר מכן הוא הודח מתפקידו.
האירוע התרחש במהלך ביקור שאורגן על ידי ארגון "The Greening of Detroit", ארגון סביבתי ללא מטרות רווח. נציגי הארגון מתחו ביקורת חריפה על התנהלותו של השופט, וטענו כי הנערה "הוטרדה" מהאירוע. קינג הגדיר את מעשיו כ"גרסה אישית של 'הפחדה ישירה'", אמר כי רצה להעביר לנערה מסר חינוכי.
על פי הדיווח המלא, שפורסם בישראל היום, התגובות לאירוע היו חריפות. השופטת אליה סברי, הסגנית הבכירה בבית המשפט, הצהירה כי התנהלותו של קינג "אינה משקפת את הסטנדרטים שאנו מקפידים עליהם בבית המשפט המחוזי ה-36", והבטיחה לטפל בנושא בחומרה רבה.
פרופסור לארי דובין מבית הספר למשפטים באוניברסיטת דטרויט מרסי הגיב: "היו כל כך הרבה דרכים אחרות שבהן ניתן היה לעזור לאותה נערה צעירה ללמוד". האירוע עורר דיון ציבורי על גבולות הסמכות השיפוטית ועל האמצעים הראויים לחינוך ולהרתעת בני נוער. 

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הוא פעל לפי הסבירות... שם מדיחים
    אאאב 08/2024/16
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אצלינו מעולם לא הודח שופט
    סגור