משפט

בעלות של 2.5 מיליון שקל: זה המהלך המהפכני של הנהלת בתי המשפט

לאחר שתביעות רבות הוגשו נגד הנהלת בתי המשפט, הוחלט כי 33 בתי משפט ברחבי הארץ יונגשו לטובת אוכלוסיית הנכים בישראל. בין היתר, הוחלט כי יוקמו משרד הכוונה מיוחדים לעיוורים ואף יסומנו פסי הובלה על רצפות בתי המשפט. אותו מהלך חשוב יעלה להנהלת בתי המשפט 2.5 מיליון שקל

מערכת ice | 
משפט (צילום shutterstock)
לאחר שתביעה ייצוגית הוגשה על ידי אדם עיוור נגד הנהלת בתי המשפט, הוחלט כי יונגשו בתי משפט רבים ברחבי הארץ, ביניהם בית המשפט העליון שעד כה לא היה מונגש לאוכלוסיית הנכים בישראל. על פי הסדר הפשרה, הרשות השופטת תעניק פיצוי לתובע ואף תישא בעלויות המשפט בסך מאות אלפי שקלים.
על פי הפרסום של אתר החדשות "ישראל היום", 33 בתי משפט יונגשו לטובת בעלי הנכויות. אותה החלטה חשובה, החלה לאחר שנגד הנהלת בתי המשפט הוגשו מספר תביעות ייצוגיות במסגרת בקשת חופש מידע של עמותת "הצלחה" ואתר "ישראל היום". 
תביעה נוספת שהוגשה נגד הנהלת בתי המשפט הייתה של לקוי שמיעה, בשל הטענה בתי המשפט לא מונגשים עבור אוכלוסיית החירשים ולקויי השמיעה. נכון להיום, אותה תביעה ייצוגית נמצאת בשלב של הליכים לקראת פשרה בין שני הצדדים. 
הנהלת בתי המשפט המשיכה לקבל תביעות נוספות מבעלי נכויות שונים. אדם שסובל מעיוורון, הגיש אף הוא תביעה ייצוגית בטענה כי בתי המשפט ברחבי הארץ לא מונגשים לעיוורים. במסמכים שהוגשו בנושא, ציין התובע כי לא קיימים פסי הכוונה על רצפות בתי המשפט.
לצד זאת, ציין התובע כי במעליות אין כריזת קומות קולית, דבר שגורם למצב מצער בו עיוור אינו יכול לדעת היכן הוא נמצא. על פי התביעה, הנהלת בתי המשפט פועלת בניגוד לחוק שוויון הזכויות לאנשים עם מוגבלויות. 
לבסוף, הוחלט כי יונגשו 33 בתי משפט ברחבי הארץ, מהלך חשוב אשר יעלה להנהלת בתי המשפט 2.5 מיליון שקל. לצד זאת, אתר "ישראל היום" מפרסם כי בתי המשפט ישלמו לתובע 250 אלף שקל עבור פיצוי, הוצאות משפט וחוות הדעת שהגיש. עוד הוחלט, כי יוקמו משרד הכוונה מיוחדים לעיוורים ואף יסומנו פסי הובלה על רצפות בתי המשפט. 
בעקבות החשיפה של אתר "ישראל היום", פורסמה תגובת דוברת הרשות השופטת: "הנהלת בתי המשפט רואה חשיבות רבה בהנגשתם של בתי המשפט לאנשים עם מוגבלויות והנושא אף נמנה על היעדים המערכתיים הכלולים בתכנית הרב שנתית של הרשות השופטת לשנים 2022-2027. חלק מבתי המשפט שוכנים במבנים ישנים אשר ישנם קשיים ממשיים להנגישם. על אף זאת, אגף הבינוי יזם תוכנית פרטנית של הנגשה הנוגעת לכל אחד מבתי המשפט ומקדמת יישומה של תוכנית זו בהתאם לתוכניות העבודה, המשאבים והתקציבים הקיימים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה