מדדים ומחקרים

דו"ח חדש חושף: זו העיר עם מספר בקשות חופש המידע הגבוה ביותר

עיריית ראשון לציון ממוקמת במקום הראשון בכמות הבקשות לחופש המידע. על פי הנתונים, מספר הפניות שהוגשו לעיריית ראשון לציון מסתכם ב- 783 בקשות

מערכת ice | 
מדדים (צילום vecteezy)
אתמול (חמישי), פורסם כי עיריית ראשון לציון ממוקמת במקום הראשון בכמות הבקשות לחופש המידע מבין הרשויות המקומיות, ובמקום השלישי מבין הרשויות שענו בחיוב על אחוז הבקשות הגבוה ביותר (79.8%).
נתונים עלו, נמצאו בדו"ח של היחידה הממשלתית לחופש המידע במשרד המשפטים אשר בוחן את מימוש חופש המידע בשלטון המקומי בשנת 2022. הדו"ח של היחידה הממשלתית לחופש המידע במשרד המשפטים והמנהל לתפקידים מיוחדים וממונה על העמדת מידע לציבור במשרד הפנים, כולל דיווחים של כ-81% מהרשויות המקומיות אשר הגישו דיווח ממונה על חופש המידע.
על פי הדו"ח, במקום הראשון נמצאת עיריית ראשון לציון אשר אליה הוגשה כמות בקשות חופש המידע הגדולה ביותר. על פי הנתונים, מספר הפניות שהוגשו לעיריית ראשון לציון עם 783 בקשות. עיריית אשדוד במקום השני עם 738 בקשות. מלבד זאת, צוין כי 677 בקשות הוגשו לעיריית ירושלים ולעיריית חיפה הוגשו 362 בקשות.
על פי דו"ח של היחידה הממשלתית לחופש המידע במשרד המשפטים והמנהל לתפקידים מיוחדים וממונה על העמדת מידע לציבור במשרד הפנים  של שנת  2022, בניגוד לשנה הקודמת לה, נרשם גידול משמעותי במספר הבקשות לשלטון המקומי (כ-24%).
אותו נתון, נובע בשל המודעות לנושא והגברת השקיפות במגזר הציבורי. מלבד זאת, בדו"ח נמצא כי ראשון לציון, נמצאת בתנופת פיתוח וגדילה בכלל התחומים ועל פי ההערכה, כמות הבקשות שיוגשו בנושא חופש המידע יגדל בהתאם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה