רכילות עסקית

חברות ישראליות משתלטות על שוק ההשקיה העולמי עם עסקת מיזוג גדולה

עסקת מיזוג גדולה בשוק ההשקיה העולמי, שבולטות בו חברות ישראליות: ענקית ההשקיה 'ריווליס' משלימה את רכישת חברות ההשקיה הבינלאומיות של ג'יין ההודית, בהן גם נען-דן הישראלית
מערכת ice | 
ריצרד קלפהולץ
יוצאת לדרך עסקת המיזוג הגדולה בשוק מערכות ההשקיה הבינלאומי: רכישת כל חברות ההשקיה הבינלאומיות (מחוץ להודו) של ג'יין (Jain) על ידי חברת ריווליס (Rivulis), שהנהלתה יושבת בארץ. מדובר במספר חברות-בת בעולם, בהן: נען – דן. העסקה מבוססת על שילוב של תשלום במזומן והקצאת מניות. ג'יין תקבל כ-20% ממניות חברת ריווליס וכסף מזומן למימון חובות קיימים. האישור מרשות התחרות, חותם סדרת אישורים לעסקת המיזוג בעשר מדינות, בהן: ארה"ב, אוסטרליה, אנגליה, ברזיל, מרוקו, צ'ילה וקפריסין.
ריווליס נחשבת לחברה השנייה בגודלה בעולם ההשקיה בטפטוף, ובעצמה, פרי מיזוג של כמה חברות בינלאומיות בין שנים 2008 ל-2017, ביניהן: חברת פלסטרו מקיבוץ גבת. יש לה 16 מפעלי ייצור בעולם ו- 2,300 עובדים. קבוצת החברות, שרכשה מג'יין, תופסות יחד את המקום השלישי בשוק העולמי, עם 9 אתרי יצור במדינות שונות מחוץ להודו, וכ- 1,000 עובדים. לאחר המיזוג, ריווליס תכלול 24 אתרי יצור וכ-3,000 עובדים ב- 35 מדינות, וכן שלושה מרכזי מחקר ופיתוח (בקליפורניה, ביוון ובישראל). ריווליס תתבסס כחברה שניה בעולם (אחרי נטפים, שבבעלות מקסיקנית וקיבוץ חצרים). הכנסותיה צפויות להיות  כ-750 מיליון דולר לשנה (מזה, כ- 50 מיליון דולר ללקוחות ישראלים).
על הרוכשת: חברת ריווליס
החברה נמצאת בבעלות חברת ההשקעות הבינלאומיות הסינגפורית: טמאסק (Temasek), שפועלת מאז 1974, ומוחזקת בבעלות מלאה של משרד האוצר הסינגפורי. טמאסק פעילה בעיקר בסינגפור ובשאר אסיה, בקשת רחבה של תעשיות: שירותים  פיננסיים; תחבורה ותעשייה; תקשורת, מדיה וטכנולוגיה; צרכנות ונדל"ן; מדעי החיים, Agri-Food, קרנות רב-מגזריות ואחרות (כולל אשראי). היקף נכסיה: כ- 300 מיליארד דולר.
מנכ"ל ריווליס, ריצ'רד קלפהולץ (המנהל את החברה מהמטה בישראל), מבקש להודות בראש ובראשונה לעובדים משתי החברות, על המאמץ בהכנות למיזוג: "כחברה מובילה, עם עוצמות כלכליות ויכולות תפעוליות מוגדלות, נצעיד קדימה את עולם המיקרו-השקיה, ונסייע למגדלים במדינות שונות ליצור חקלאות בת קיימא, נגישה ומודרנית, שתענה על האתגר התזונתי העולמי״.
לדבריו: "ישראל היא מרכז עולמי משמעותי בתחום המיקרו-השקיה. החלטת רשות התחרות לאשר את המיזוג (לאחר אישור בתשע מדינות אחרות), מחזקת את החלטת הנהלת ריווליס: להשאיר בארץ את מטה החברה הממוזגת ולשמר את מרקם היחסים המצוין עם החקלאי הישראלי".
בעקבות המיזוג, יאוחדו מטות החברות, וריווליס תעסיק בארץ כ- 600 עובדים ב- 4 אתרים שונים: מפעלי ייצור בקיבוצים גבת ונען ובמגדל העמק, וכן משרדי ההנהלה בכפר סבא. מוצרי החברה הממוזגת כוללים: צינורות השקיה בטפטוף, ממטרות חקלאיות ומוצרי השקיה לחממות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה