כסף וצרכנות

מהפכה על המדפים בסופרמרקט: המיזוג בין דורות לדיפלומט אושר

הממונה על התחרות אישרה את עסקת המיזוג בין דורות לדיפלומט, נמצא כי המיזוג אינו מעלה חששות לפגיעה בתחרות ובציבור
מערכת ice | 
דיפלומט (צילום מתוך אתר החברה)
הממונה על התחרות אישרה אמש (שני) את עסקת המיזוג בין דיפלומט מפיצים לבין דורות מוצרי שום ותיבול אגודה שיתופית חקלאית, אישור המיזוג נעשה לאחר בדיקה מעמיקה של ההשלכות האפשריות של העסקה על התחרות.
דיפלומט פועלת בתחום הייבוא והשיווק של מוצרי צריכה מהירה, ביניהם: מותג שימורי הטונה Starkist, מוצרי הניקיון וההיגיינה של Procter&Gamble, תחליפי בשר, ועוד. דורות פועלת בתחום הייצור והשיווק של מוצרי תיבול קפואים ומצוננים, ובעיקר שום קפוא, ומחזיקה במותג המוביל בתחום. כן עוסקת דורות בשיווק תחתיות בצק אפוי לעוגה.
 
במסגרת בדיקת עסקת המיזוג נבחנו ברשות התחרות במשך החודשים האחרונים תרחישים שונים. בין היתר נבחנה האפשרות שמא המיזוג יוביל לדחיקה של מתחרות הפירמה הממוזגת – מתחרותיה של דורות או מתחרותיה של דיפלומט, או להגדלת כוח המיקוח של החברה הממוזגת מול קמעונאים. עוד נבדק חשש מאובדן מתחרה פוטנציאלי.
בדיקת הממונה העלתה כי בנסיבות המיזוג הספציפי, ובפרט  היקף המכירות  ומאפייני תחום הפעילות של דורות, מאפייני פעילות דיפלומט, כמו גם נתונים נוספים שנאספו במסגרת הבדיקה, ומידע שעלה במסמכים הפנימיים של הצדדים למיזוג ושל צדדים שלישיים, המיזוג אינו מעלה חששות לפגיעה בתחרות ובציבור.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה