כסף וצרכנות

דיפלומט לא סופרת את החרם שלכם: בכמה זינק הרווח הנקי?

דיפלומט מסכמת את הרבעון השלישי של שנת 2022: ההכנסות ברבעון הסתכמו בכ-758 מיליון שקל; הרווח הנקי הסתכם בכ-27 מיליון שקל, שיעור הוצאות התפעול ברבעון עלה לכ-17.2% לעומת כ-16.2% ברבעון המקביל אשתקד, הרווח נקי הסתכם בכ-26.6 מיליון שקל בהשוואה לכ-21.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד
מערכת ice | 
דיפלומט (צילום מתוך אתר החברה)
למרות החרם נגדה, דיפלומט פרסמה היום (שלישי) את התוצאות לרבעון השלישי של שנת 2022 שהיו לא פחות ממצוינות. ההכנסות ברבעון השלישי של שנת 2022 הסתכמו בכ-758 מיליון שקל בהשוואה לכ-678 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הצמיחה בהכנסות מיוחסת למרבית המדינות בהן פועלת החברה. להלן חלוקת ההכנסות בפילוח גיאוגרפי:
ההכנסות של דיפלומט בישראל ברבעון הסתכמו בכ-453 מיליון שקל בהשוואה לכ-389 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בהכנסות נבע הן מצמיחה אורגנית במכירות מותגי החברה והן מאיחוד לראשונה של חברת מדיטרנד החל מהרבעון השני של השנה - חברה המתמחה ביבוא ושיווק מוצרי תרופות ללא מרשם, מזון פונקציונאלי תוספי מזון ומוצרים פרה רפואיים.

הרווח הגולמי ברבעון השלישי של שנת 2022 הסתכם בכ-167 מיליון שקל בהשוואה לכ-141 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.  הגידול ברווח הגולמי הושפע מהגידול בהיקפי הפעילות וכן משינוי בתמהיל המכירות של החברה, כולל איחוד לראשונה של חברת מדיטרנד ורווח חד פעמי בגיאורגיה שנוצר ממכירת מלאי קיים במחירים חדשים.
הרווח התפעולי ברבעון השלישי של שנת 2022 הסתכם בכ-36 מיליון שקל בהשוואה לכ-31 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה ברווח התפעולי נבעה מגידול ברווח הגולמי ובשיעורו בקיזוז חלקי עם הגידול בהוצאות התפעול (עלויות אחסנה, הובלה, הוצאות שכר והוצאות בעקבות האיחוד לראשונה של חברת מדיטרנד) שנגרם מפעילות יזומה של החברה להגדלת היקף המלאי.  שיעור הרווח התפעולי ברבעון עמד על כ-4.8% לעומת כ-4.6% ברבעון המקביל אשתקד. הרווח נקי של קבוצת דיפלומט ברבעון השלישי של שנת 2022 הסתכם בכ-26.6 מיליון שקל בהשוואה לכ-21.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
ההכנסות בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2022 הסתכמו בכ-2.15 מיליארד שקל בהשוואה לכ-2.05 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. כלל החברות, למעט הפעילות בדרום אפריקה, מציגות צמיחה בהכנסות שנפגעה מעט עקב הפרשי תרגום מטבע שליליים.  הירידה במחזור המכירות בדרום אפריקה נבעה בעיקרה משינוי מודל העבודה עם פרוקטר אנד גמבל.
ההכנסות בישראל הסתכמו בכ-1.3 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.2 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הצמיחה בהכנסות נבעה בעיקר מצמיחה אורגנית במכירות מותגי החברה וכן מאיחוד לראשונה של חברת מדיטרנד. הרווח הגולמי בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2022 הסתכם בכ-457 מיליון שקל, בהשוואה לכ-422 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
הרווח התפעולי בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2022 הסתכם בכ-96 מיליון שקל, בהשוואה לכ-92 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח התפעולי בתקופה עמד על כ-4.5%, בדומה לתקופה המקבילה אשתקד. סעיף זה הושפע בעיקר מעלייה בשיעור הוצאות התפעול ובדגש על עלייה בהוצאות המיוחסות ישירות לגידול בהיקף המלאי, מגידול בהוצאות שכר, מאיחוד לראשונה של חברת מדיטרנד ומהתייקרות תשומות נוספות. הרווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2022 הסתכם בכ-71.1 מיליון שקל, בהשוואה לרווח נקי בסך של כ-64.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה