מדדים ומחקרים

דיפלומט מציגה הכנסות: האם הושפעה ממחאות הצרכנים?

על רקע המחאות והחרמות שכוונו ישירות לחברת דיפלומט המייבאת מוצרי צריכה של מותגים מובילים, החברה מפרסמת את הדו"חות הפיננסיים לרבעון השני ולחציון
מערכת ice |  1
דיפלומט (צילום מתוך אתר החברה)
דיפלומט שעמדה בראש כותרות מחאת הטונה בשבועות האחרונים, מפרסמת את הדו"חות הכספיים שלה לרבעון 2 ומסכמת חציון ראשון לשנה זו, עם עליות קלות בלבד בהכנסות, שייתכן ונובעות מחרם הצרכנים על מוצרי החברה.
ההכנסות ברבעון השני של שנת 2022 צמחו בכ-2% לכ-723 מיליון שקל, בהשוואה לכ-708 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הצמיחה בהכנסות נבעה בעיקרה מגידול בהיקף המכירות בישראל כתוצאה מאיחוד לראשונה של חברת מדיטרנד, לצד גידול במכירות בניו זילנד וגיאורגיה. מנגד, השפעות אלה קוזזו חלקית עם הירידה בהכנסות בדרום אפריקה, בעיקר עקב  עדכון מודל העבודה עם פרוקטר אנד גמבל עליו דיווחה החברה בעבר, וכן מהפרשי תרגום שליליים של שערי מטבע. בנטרול השפעת הפרשי מטבע, החברה הייתה מציגה עליה של כ-3.5% בהכנסות.
ההכנסות בישראל ברבעון הסתכמו בכ-438 מיליון שקל, בהשוואה לכ-416 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות בדרום אפריקה ברבעון הסתכמו בכ-154 מיליון שקל, בהשוואה לכ-173 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - ירידה של כ- 11% בעקבות עדכון מודל העבודה עם חברת פרוקטר אנד גמבל.
 
ההכנסות בגיאורגיה, ניו זילנד וקפריסין ברבעון הסתכמו בכ-132 מיליון ששקל, בהשוואה לכ-120 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. 

הרווח הגולמי ברבעון השני של שנת 2022 הסתכם בכ-152 מיליון שקל, בהשוואה לכ-149 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הגולמי ברבעון השני של השנה עמד על כ-21%, בדומה לרבעון המקביל אשתקד.
 
הרווח התפעולי ברבעון השני של שנת 2022 הסתכם בכ-26 מיליון שקל, בהשוואה לכ-42 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה ברווח התפעולי נבעה בעיקר  מגידול בעלויות התפעול כתוצאה ישירה מפעולותיה יזומות של החברה להגדלת היקף המלאי, התייקרות אחרות כגון דלק וחשמל, עלייה בהוצאות השכר וגידול בהוצאות המיוחסות לחברת מדיטרנד (שאוחדה לראשונה ברבעון השני של השנה). כתוצאה מההתייקרויות בהוצאות התפעול ,שיעור הרווח התפעולי ברבעון ירד לכ-3.6% לעומת כ-6% ברבעון המקביל אשתקד. 
 
הרווח נקי של קבוצת דיפלומט ברבעון השני של שנת 2022 הסתכם בכ-17.6 מיליון שקל, בהשוואה לכ-29.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה ברווח הנקי, נבעה בעיקר מהגידול בהוצאות התפעול של החברה. 
 
ההכנסות במחצית הראשונה של שנת 2022 צמחו בשיעור זעום יחסית כ-1.3% לכ-1.4 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.38 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הצמיחה בהכנסות נבעה בעיקרה מגידול במכירות המותגים השונים בישראל ומאיחוד לראשונה של חברת מדיטרנד - המייבאת ומשווקת מוצרי בריאות הכוללים תרופות ללא מרשם, תוספי תזונה ומוצרים פרה רפואיים) - וכן מגידול במכירות בניו זילנד ובגיאורגיה.
מנגד, השפעות אלה קוזזו חלקית עם הירידה בהכנסות בדרום אפריקה ומהפרשי תרגום שליליים של שערי מטבע. בנטרול השפעת הפרשי מטבע, החברה הייתה מציגה עליה של כ-2.9% בהכנסות.
 
ההכנסות בישראל הסתכמו בכ-857 מיליון שקל, בהשוואה לכ-810 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות בדרום אפריקה הסתכמו בכ-292 מיליון שקל, בהשוואה לכ-341 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד – ירידה של כ-14% בהכנסות, כאמור, בגין עדכון ההסכם עם חברת פרוקטר אנד גמבל.
 
ההכנסות בגיאורגיה, ניו זילנד וקפריסין הסתכמו בכ-246 מיליון שקל, בהשוואה לכ-226 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. 

הרווח הגולמי במחצית הראשונה של שנת 2022 הסתכם בכ-291 מיליון שקל, בהשוואה לכ-281 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח הגולמי במחצית עמד על כ-20.8%, לעומת כ-20.4% בתקופה המקבילה אשתקד.
 
הרווח התפעולי במחצית הראשונה של שנת 2022 הסתכם בכ-60 מיליון שקל, בהשוואה לכ-61 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה ברווח התפעולי נבעה בעיקר  מגידול בעלויות התפעול כתוצאה ישירה מפעולותיה יזומות של החברה להגדלת היקף המלאי, התייקרות אחרות כגון דלק וחשמל ועלייה בהוצאות השכר. שיעור הרווח התפעולי ירד בתקופה זו לכ-4.3% לעומת כ-4.4% בתקופה המקבילה אשתקד. 
 
הרווח נקי במחצית הראשונה של שנת 2022 הסתכם בכ-44.5 מיליון שקל, בהשוואה לרווח נקי בסך של כ-42.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הישראלים מוכיחים שוב ושוב (ושוב...)
    בניגוד לתדמיתם 08/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בניגוד לתדמית... הישראלים מוכיחים שוב: אנחנו ישראלים גאים! ואנחנו אוהבים שדופקים אותנו ואנחנו אוהבים (מה זה אוהבים! מתים על זה) להיות פראיירים! ככל שתדפקו ותעשקו אותנו יותר, כך נקנה מכם יותר! סחתיין דיפלומט (ונטו ושאר מרעין בישין)! פיצחתם את השיטה! יישר כוייח! עם ישרואל!
    סגור