רכילות עסקית

לאוניד נבזלין תוקף: "הממשלה מפחדת להרגיז את פוטין"

האוליגרך הרוסי תוקף את עמדתה של ממשלת ישראל באי תמיכתה באוקראינה ואף מותח ביקורת על כך שהיא אינה נותנת סיוע למדינה הכבושה כדי לא להרגיז את פוטין: "עדיין לא מאוחר"
מערכת ice |  1
לאוניד נבזלין יאיר לפיד (צילום אוראל כהן אוליבייה פיטוסי פלאש 90)
איש העסקים לאוניד נבזלין תוקף היום (חמישי) את התנהלות הממשלה בכל הקשור למלחמת רוסיה ואוקראינה, ומאשים את עמידתה על הגדר של ישראל: "קשה לצפות מפוליטיקאים לפעול על פי שיקולי מוסר וערכים". נבזלין, מבעלי המניות של עיתון "הארץ" (25%), בחר לתקוף את הממשלה במאמר דעה בעיתון הארץ הבוקר.
האוליגרך הרוסי בן ה-63, ידוע בהתנגדותו לנשיא רוסיה פוטין בכלל ולפעילות המלחמתית נגד אוקראינה בפרט. במרץ השנה הודיע כי הוא מוותר על אזרחותו הרוסית: "אני נגד השמדת העם האוקראיני", כתב בחשבון הפייסבוק שלו, "אני לא יכול להרשות לעצמי להיות אזרח של מדינה שהורגת ילדים של מדינה אחרת".

איש העסקים שהונו הוערך לפני עשור בכ-5 מיליארד שקל, היה מראשוני מקימי חברת הנפט "יוקוס" ואף כיהן בשנת 2001 כסנטור לבית העליון של הפרלמנט הרוסי. עם תחילת שלטונו של ולדימיר פוטין ברוסיה היה מראשי מתנגדיו, דבר שהוביל אותו גם לעלות לארץ עם משפחתו בשנת 2003. 
בטורו הבוקר, אומר נבזלין כי המצב השתנה במלחמה וכי אוקראינה מתחילה להשתלט עליה וכי בסופה של המלחמה יהיה צבא אוקראינה המנוסה מהחזקים והמצוידים באירופה, דבר שגם יוריד את מעמדו של הצבא הרוסי שבמשך שנים חשבו שהוא "השני בעוצמתו בעולם". כך גם קרנה של רוסיה תרד אל מול סין והמעצמות במערב. ואם כך הם פני הדברים, מדוע ישראל עדיין יושבת על הגדר? שואל איש העסקים.
לדבריו, ישראל טוענת לנייטרליות - אך דבר זה הוא דווקא לטובת פוטין: "ישראל התרגלה להתחשב ברוסים בפעילותה בשמי סוריה, ואינה עושה מאמץ כיצד אפשר לעשות זאת אחרת. היא נמנעת מלתת סיוע ממשי לאוקראינה, מפחדת להרגיז את פוטין, ומתרצת הכול בשיקולי ריאל-פוליטיק", זועם נבזלין.
לסיום הוא חותם כי המלחמה באוקראינה מתקרבת לסיומה וברור הוא כי רוסיה תהיה המפסידה, ולכן דווקא עכשיו השיקול הנכון הוא לתמוך בה: "תמיד טוב להיות לצדו של המנצח, ועדיין לא מאוחרלעבור לצד הזה - במעשים ולא רק במילים".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ישראל היא מדינה בודדה לא כמו מדינות אירופה החברות כולן
    guss 10/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בנט"ו ואפילו אילה הניטראליות מיהרו להצטרף לנטו ואפילו חברה בנט"ו כמו טורקיה ממנפת את כוח ההגנה שלה בניטראליות לצרכים כלכליים אז למה לא אנחנו לצרכים ביטחוניים מה גם שאנו תורמים הרבה יותר ממדינות אחרות במישור ההומאני אזרחי וגם במישור האירגוני צבאי בהכנת הצבא האוקראיני לפני המלחמה רק שאנחנו שומרים על פרופיל נמוך כי רוסיה לא צריכה להילחם נגדינו יש מספיק מתנדבים שהיא יכולה לעודד בנשק מתקדם בכדי להלהיב אותם להילחם בנו
    סגור