השוק

מנהלי החברות במשק מודאגים: יותר מ-60% מדווחים על הפסדים ענקיים

חברת קופאס בי.די.אי חשפה את נתוני סקר המנהלים המיוחד, שהציג כי למעלה מ-60% ממנהלי החברות במשק מדווחים על ירידה משמעותית בהיקף הפעילות. 74% מחברות הבנייה מדווחות על ירידה בהיקף הפעילות
מערכת ice | 
רשות המסים נערכים לתשלום פיצויים (צילום shutterstock, פלאש 90/ אבשלום ששוני, אוליביה פיטוסי)
חברת קופאס בי.די.אי (CofaceBdi), פרסמה את נתוני סקר המנהלים המיוחד, אשר חשף כי 64% מהמנהלים במשק מציינים כי חלה ירידה משמעותית בהיקף הפעילות, בשל נסיבות מלחמת "חרבות ברזל". מדובר במנהלים ב-600 חברות במשק הישראלי, אשר מתמודדים עם אתגרים כלכליים לא פשוטים מתחילת המלחמה.
 מהסקר עולה כי שני הקשיים הבולטים של החברות הם המחסור בעובדים והירידה המהותית במכירות. על פי הנתונים, כ-19% מהחברות והעסקים הוציאו עובדים לחל"ת, וכ-12% מהחברות והעסקים נאלצו לקצץ בהוצאות ולכן החליטו לפטר מאות עובדים בשל המלחמה הנוכחית. מלבד זאת, חברת קופאס בי.די.אי ציינה כי כ-52%  מהמנהלים ציינו שסיוע כלכלי מצד הממשלה טרם התקבל, על אף שהחברות עומדות בקריטריונים.
לצד הנתונים שהציגו כי 74% מחברות הבנייה מדווחות על ירידה בהיקף פעילותם וכי 77% מנהלים מעסקים בדרום ציינו כי סיוע כלכלי מהממשלה לא התקבל או כי הסיוע לא מספק, צוין כי ענף ההיי טק דווקא לא נצרך לסיוע ממשלתי. על פי הנתונים, 82% מהחברות הטכנולוגיות וההיי טק לא היו זקוקות לסיוע כלכלי מצד הממשלה.
חברת קופאס, התייחסה לממצאים אלו וציינה כי "השלכות המלחמה ממשיכות לתת את אותותיהן על המשק הישראלי, כאשר רוב החברות והעסקים מדווחים על ירידה בהיקפי הפעילות. המלחמה אשר פגשה את המשק במצב בעייתי של אי־ודאות ורמת סיכון גבוהה יחסית - החמירה את מצבם של עסקים רבים, במיוחד עסקים קטנים המתמודדים בין היתר עם מחסור בכוח אדם, ירידה בביקושים, בעיות שינוע ולוגיסטיקה והתייקרות המשלוחים מחו"ל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה