מדדים ומחקרים

מחקר חדש חושף: אלו פערי השכר בין המגזר החרדי למגזר הכללי

המכון החרדי למחקרי מדיניות פרסם מחקר אשר עוסק בפערי השכר והתעסוקה בין הציבור החרדי לבין הציבור הכללי. ד"ר איתן רגב, מחבר המחקר וסמנכ"ל מחקר ונתונים במכון החרדי: "היכולות שפיתחנו מאפשרות לראשונה להצביע במדויק על מוקדי הפערים"
מערכת ice | 
ציבור חרדי (צילום shutterstock)
המכון החרדי למחקרי מדיניות פרסם היום (ראשון) מחקר חדש הנקרא "איפה הגבינה?". מדובר במחקר חדש העוסק בשילוב בני המגזר החרדי בשוק העבודה בישראל. בעקבות כך, ציינו צוות המכון החרדי כי ממצאי המחקר החדשים יקלו על אופי המדיניות של מקבלי ההחלטות אשר אחראים על קידום התעסוקה של בני המגזר החרדי בשוק העבודה.
ד"ר איתן רגב, מחבר המחקר וסמנכ"ל מחקר ונתונים במכון החרדי, בירך על המחקר החדש: "היכולות החדשות שפיתחנו מאפשרות לראשונה להצביע במדויק על מוקדי הפערים בין המגזר החרדי אל מול הציבור הכללי ועל תתי-הקבוצות בחברה החרדית אשר תרומתן לפערי השכר והתעסוקה היא הגבוהה ביותר".
יהודית מילצקי, ממחברות המחקר וראש תחום תעסוקה במכון החרדי: "חשפנו את השונות הגדולה שבתוך החברה החרדית, ואת חוסר היעילות בקביעת מדיניות שמתייחסת אל המגזר החרדי כולו כמקשה אחת. ידע זה יאפשר כעת לקובעי מדיניות, ברמה הארצית והמוניציפאלית כאחד, להקצות משאבים ציבוריים המושקעים בתחום באופן ממוקד, יעיל וחסכוני יותר".
במסגרת המחקר החדש, מכון המחקר החרדי למחקרי מדיניות מציג תמונת מצב מפורטת של שוק העבודה החרדי והמגמות בו לאורך השנים. באמצעות מחקר מעמיק ונתונים מנהליים, הגיעו צוות המחקר לגורמים המרכזיים בפערי השכר והתעסוקה בין המגזר החרדי לבין המגזר הכללי.
 בין הממצאים העיקריים אשר צוינו במחקר, הדגישו צוות מכון המחקר כי פערי השכר בין חרדים ליהודים שאינם חרדים (בקרב נשים וגברים) הינם גבוהים. בקרב הנשים, פער השכר הוא של 50% ובקרב הגברים פער השכר הוא 117%.  
עוד נמצא כי הערים ירושלים ובית שמש אחראיות לכ-73% מפער התעסוקה בין נשים יהודיות לא חרדיות ובין חרדיות. בקרב גברים, הערים ירושלים, בני ברק, בית שמש ומודיעין עילית אחראיות יחד לכ-67% מפערי התעסוקה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה