קריירה ולימודים

מאוזנים: דוח פערי השכר בעמותת ויצו נחשף

בוויצו לא רק מדברים, גם עושים. לאחר שיזמו וקידמו את תיקון מס' 6 לחוק שכר שווה לעובדת ולעובד, דוח פערי שכר בין גברים לנשים של ויצו נחשף ומגלה - תמונת שכר מאוזנת שאינה נוטה במובהק לגברים או לנשים
מערכת ice | 
אניטה פרידמן ויצו (צילום ניר סלקמן)
ויצו- הסתדרות עולמית לנשים ציוניות מפרסם ניתוח דוח פערי שכר בין גברים לנשים על פי תיקון מס' 6 לחוק שכר שווה לעובדת ולעובד (תיקון אותו הארגון יזם והוביל) ומציג את הנתונים בתוך העמותה בה ישנם כמעט 8,000 עובדים (על פי אתר גיידסטאר – אתר העמותות של ישראל).
מכיוון שמדובר בארגון למען נשים וזכויות נשים, מרבית עובדיו (85%) הינן נשים. בעקבות כך, בארגון ביצעו ניתוח ומצאו 25 קבוצות עובדים שאינן חד מגדריות או קטנות מדי לניתוח סטטיסטי (קבוצות של פחות מ-10 עובדים) ומניתוח פערי השכר בהן עלתה תמונת שכר מאוזנת, שאינה נוטה במובהק למגדר כזה או אחר.

במרכיב השוואת שכר הברוטו: 14 קבוצות מציגות פער מגדרי לטובת נשים ו-11 קבוצות מציגות פער מגדרי לטובת גברים (פלוס הכי גבוה: 16%, מינוס הכי גבוה: 8.2%-). ככלל, הפערים המגדריים לכאן או לכאן אינם מהותיים, ובמרבית הקבוצות הינם בתחום הפער הנורמטיבי. תמונת שכר זו, עולה בקנה אחד עם תפיסת העולם של ויצו, הדוגלת בשוויון בשכר לנשים ולגברים, ובמתן הזדמנות שווה והוגנת לנשים להצליח ולהתקדם בשוק התעסוקה.
קצת על תיקון 6 לחוק: מעסיקים גדולים, המעסיקים מעל 518 עובדים, יהיו מחויבים לפרסם מדי שנה דו"ח המפרט את הבדלי השכר הממוצע בארגון בין גברים ונשים, בהתאם להוראות הקבועות בחוק. מטרת החוק היא לייצר מנגנון של שיפור והשוואת תאני השכר בין נשים לגברים בעבודה. פרסום המידע לציבור יאפשר פיקוח על מעסיקים שיפרו את השוואת השכר, כאשר הן לקוחות פוטנציאליים והן עובדים פוטנציאליים יהיו חשופים למידע בדבר פערי השכר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה