השוק

מניית איירובוט צונחת ב-40%, איך אמזון קשורה לכך?

הדיווחים הראשונים על העסקה בין אמזון לאיירובוט, היו באוגוסט 2022, מאז בשל חשש לפגיעה בתחרות, נציבות האיחוד האירופי הודיעה כי בכוונתה להביא לביטולה. כעת, ההשפעות המהלך מגיעות לבורסה ומניית החברה צונחת ב-40% במסחר המאוחר בוול סטריט
מערכת ice |  1
אמזון רכשה את החברה המייצרת את רומבה (צילום JL IMAGES / Shutterstock)
בחודש אוגוסט 2022, אמזון הכריזה כי היא עומדת לרכוש את חברת איירובוט (iRobot), יצרנית שואב האבק הפופולארי רומבה, בסכום ענק של 1.7 מיליארד דולר. העסקה, הייתה אמורה לצאת לפועל בקרוב, אך לאחר שפורסם שרשות ההגבלים העסקיים של האיחוד האירופי מתכוונת לחסום את הרכישה המתוכננת, מניית החברה צנחה ב-40% בוול סטריט.
לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, עולה כי הנציבות האירופית רואה בעסקה כפגיעה בתחרות ובעקבות כף פתחה בחקירה לגבי הרכישה המסתמנת. לפי העדכון האחרון, אנשי הנציבות האירופית נפגשו אתמול (חמישי) עם נציגי אמזון, על מנת לדון בעסקה, ונאמר לאחרונים שהרכישה כנראה תישלל.
נציבות האיחוד טוענת כי בעקבות העסקה אמזון, עשויה לפגוע ביכולתן של יריבותיה של איירובוט, להתחרות בה בשוק המקוון, שכן לדברי הנציבות ביכולתה של אמזון להוריד את החשיפה של מוצרים יריבים באתריה. הנציבות צפויה להגיע להחלטה סופית לגבי הרכישה עד ה-14 בפברואר. 
העסקה נמצאת גם תחת בחינה של נציבות הסחר הפדרלית של ארה"ב, ורשות התחרות והשווקים הבריטית מסרה ביוני שלדעתה הרכישה לא תביא בהכרח ל"פגיעה משמעותית בתחרות" בבריטניה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    איירובוט הגיעה לסופה בתור מוצרי צרכנים מהסיבה הפשוטה
    הסוף 01/2024/20
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שהרובוטים שלהם עומדים במקום שנים, המון שנים וזה מטורף עד כמה היה צריך תחרות בתחום כדי לקדם משהו. בתור בעלים מרוצה של דגם חדיש מבית ROBOROCK איפה איירובוט ואיפה המתחרים, שנות אור.
    סגור