השוק

ניצחון לאמזון: זכתה ב-270 מיליון דולר במשפט מול נציבות התחרות

ענקית הקמעונאות זכתה בערעור נגד נציבות התחרות האירופית שהאשימה אותה בקבלת הטבות מס בלתי חוקיות בלוקסמבורג. בית הדין האירופי לצדק הורה להשיב לה את הסכום שחויבה לשלם עוד ב-2017
מערכת ice | 
ג'ף בזוס (צילום יוטיוב/ Tech Vision)
בית הדין האירופי לצדק (ECJ) פסק אתמול (חמישי) לטובת חברת אמזון, במשפט בו הואשמה ענקית המסחר האלקטרוני ע"י הנציבות האירופית בהטבות מס בלתי חוקיות. כך פרסם cnbc.
בית המשפט פסק כי הנציבות, הזרוע המבצעת של האיחוד האירופי, "לא קבעה" שהסכם מס בין אמזון ללוקסמבורג הוא "סיוע מדינה שאינו תואם את השוק הפנימי".
"אנו מברכים על פסיקת בית המשפט, המאשרת שאמזון מילאה אחר כל החוקים ולא קיבלה יחס מיוחד", פרסמה אמזון בהצהרה.

תחילת האירוע ב-2017, כאשר הנציבות האירופית טענה שאמזון קיבלה הטבות מס בלוקסמבורג, המיקום של המטה האירופאי שלה. אמזון חויבה להחזיר 250 מיליון יורו (כ-270 מיליון דולר) ללוקסמבורג ב-2017.
ענקית הטכנולוגיה האמריקנית ערערה על ההחלטה. בשנת 2021, בית משפט בערכאה נמוכה יותר באיחוד האירופי פסק לטובת אמזון, כאשר ביהמ"ש הכללי של האיחוד האירופי אמר שהנציבות לא הצליחה להוכיח שניתנו הטבות מס לא חוקיות לאמזון על ידי לוקסמבורג. הנציבות ערערה על כך ושלחה את הצדדים לבית המשפט העליון של האיחוד האירופי.
 
בית הדין דחה את ערעורה של הנציבות, במה שהפך למכה נוספת לממונה על התחרות באיחוד האירופי, מרגרת' וסטגר, שחיפשה לרסן את כוחן של חברות טכנולוגיה הפועלות בתוך הגוש המונה 27 חברים, ולאתגר חלק משיטות המס שלהן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה