השוק

נזק של חצי מיליארד שקל למטעי הצפון: "לא מפצים אותנו"

ברקע האיום ההולך וגובר של חיזבאללה בצפון והפינוי המסיבי של תושבים מקו הגבול, חקלאים לא מסוגלים לקטוף את הפרות ובשל כך רובם נושרים לאדמה. הנזק לחקלאות מסתכם בכ-500 מיליון שקלים, והחקלאים דורשים פתרונות. "מדובר בנזק כבד מאוד", אמר יו"ר התאחדות האיכרים
מערכת ice | 
חקלאות בזמן מלחמה (צילום vecteezy, פלאש 90/ דור פזואלו)
נזקיה הכלכליים של מלחמת חרבות ברזל מורגשים כבר כעת היטב במשק, שמתקשה לעמוד על הרגליים. מלבד לחקלאות בעוטף שנפגעה באופן משמעותי, גם החקלאים בצפון סובלים מנזק המוערך בכ-500 מיליון שקלים, משום שהם פשוט לא יכולים לעבוד.
הבעיה העיקרית בצפון היא כמובן ירי הרקטות של חיזבאללה והאיום הגובר של כוח רדואן, שמחכה מעבר לגבול. בשל הפינוי שמדינת ישראל החלה על התושבים בצפון, חקלאים לא יכולים לקטוף את הפירות שהבשילו ואלו נופלים בשל בשלות-יתר.
החקלאים טוענים כי איש לא דיבר איתם בדבר מתווה הפיצויים ובעקבות כך זומנה לשבוע הבא ישיבת חירום של מועצת הפירות. המנכ"ל ירון בלחסן, מגדל פירות מאחד המושבים בצפון, אמר ל"ממון": "ישנה פגיעה חמורה ברצף התפקודי של החקלאים בגבול הצפון, מאחר שהם אינם יכולים להגיע ולטפל במטעים כחלק מההכנות ההכרחיות לקראת שנת 2024. ראינו לצערנו מה קרה לחקלאים שנשארו ביישובים לעבוד במטעים ונהרגו, כי חששו לגורל המטעים".
יו"ר התאחדות האיכרים ויו"ר המגזר העסקי, דובי אמיתי, הוא בעל 500 דונם מטעים צמודי גדר, והוא לא יכול לגשת לאזור בבעלותו החל מה-15 באוקטובר. "כל יבול התפוחים וחלק מהאבוקדו והקיווי נותרו על העצים. מדובר בנזק כבד מאוד", אמר.
למרבה האירוניה, בימים אלה מגיעים ענבים הישר מדרום­­ אפריקה, המדינה שהגישה כנגד ישראל תביעה באו"ם בגין רצח עם בבית הדין הבינלאומי בהאג. אמיתי טען כי הוא פועל על מנת למנוע את יבוא הענבים: "לא יעלה על הדעת שאנחנו נמשיך לקנות מהם. לצרכן יש כעת יתרון, כי החוק החדש מחייב את שם המקור על כל התוצרת החקלאית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה