השוק

או.פי.סי בתנופה אדירה: עלייה בהכנסות, זינוק בפרויקטי אנרגיה מתחדשת

על רקע המלחמה בישראל, החברה מדווחת על תוצאותיה הכספיות. ה-EBITDA המתואם ברבעון עלה בכ-38% לכ-379 מיליון שקל והרווח הנקי במהלכו עומד על כ-101 מיליון שקל. בארה"ב הושלמה הקמת הפרויקט הסולארי Maple Hill בהספק כ-126 מגה וואט
מערכת ice | 
גיורא אלמוגי מנכ"ל או פי סי אנרגיה (צילום באדיבות החברה, shutterstock)
חברת או.פי.סי אנרגיה בע"מ (אפסא: TASE), דיווחה היום (שישי) על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי ולתשעת החודשים הראשונים לשנת 2023. ההכנסות ברבעון צמחו בכ-54.7% לכ-851 מיליון שקל, בהשוואה לכ-550 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בישראל צמחו ההכנסות בכ-57% ל-781 מיליון שקל לעומת כ-498 מיליון שקל, בעיקר לאור איחוד תחנת גת, עלייה בצריכת הלקוחות, השפעת השינוי במקבצי שעות הביקוש וכן עלייה בתעריף התשתיות.
לאחר תום הרבעון, פרצה מלחמת חרבות ברזל, שהחלה עם מתקפה רצחנית מצד ארגון הטרור חמאס על אזור עוטף עזה. "ליבנו עם המשפחות השכולות ואנו מייחלים לחזרת החטופים והחלמת הפצועים, ומחזקים את ידי חיילי צה"ל הלוחמים כעת בכל החזיתות עד לניצחון על האויב", מסרו בחברה. למועד אישור הדוח, למלחמה אין השפעה מהותית על פעילות החברה, כאשר ביצענו התאמות וצעדים שונים על מנת להבטיח את המשך פעילות תחנות הכוח של החברה בישראל כסדרן. 
 
מבחינה פיננסית, לחברה איתנות פיננסית ונזילות משמעותית, עם יתרות מזומנים במטה הקבוצה ובישראל בהיקף של כ-694 מיליון שקל, ומסגרות אשראי מחייבות לא מנוצלות בהיקף של כ-540 מיליון שקל. בארה"ב חתמנו בחודש אוגוסט על הסכם למימון המשך הקמת פרויקטי האנרגיה המתחדשת של CPV. "אנו מאמינים בחוסנו של המשק הישראלי להתגבר על התקופה הלא פשוטה, לצאת בסופה מחוזקים ולחזור למגמת צמיחה כלכלית", מסרו בחברה.
בנוסף, נרשמו ברבעון הכנסות של כ-28 מיליון שקל בגין מכירת חשמל מתחנת צומת, שהחלה לפעול בתום הרבעון השני 2023. בארה"ב צמחו ההכנסות לכ-70 מיליון שקל, לעומת כ-52 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד,  בעיקר בשל איחוד לראשונה של פרויקט Mountain Wind ברבעון השני 2023 וכן ממתן שירותים. ה-EBITDA המתואם של או.פי.סי אנרגיה ברבעון עלה בכ-38.3% לכ-379 מיליון שקל, בהשוואה לכ-274 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
בישראל, ה-EBITDA הוכפל ברבעון לכ-235 מיליון שקל בהשוואה לכ-119 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, והושפעה בעיקר משינוי במקבצי שעות הביקוש בתחנות רותם וחדרה, וכן מתחנות הכוח צומת וגת שנכנסו להפעלה מסחרית. בארה"ב ה-EBITDA הסתכם לכ-151 מיליון שקל, לעומת כ-161 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, כאשר הירידה במרווחי החשמל בחלק מתחנות הכוח לעומת אשתקד, קוזזה, בעיקר בשל גידורים שבוצעו בעבר ומומשו בהפסד ברבעון המקביל אשתקד.  
חלק החברה ברווחי חברות כלולות בארה"ב הסתכם ברבעון לכ-79 מיליון שקל, לעומת כ-124 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח מפעולות רגילות ברבעון צמח בכ-23.8% לכ-203 מיליון שקל, בהשוואה לכ-164 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. החברה רשמה ברבעון השלישי לשנת 2023 רווח נקי של כ-101 מיליון שקל, בהשוואה לרווח של כ-108 מיליון שקל  ברבעון המקביל בשנת 2022. 
הרווח הנקי המתואם ברבעון,  עלה בכ-11.1% לכ-100 מיליון שקל (82 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות), לעומת כ-90 מיליון שקל (62 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות) ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי המתואם משקף התאמה בגין הכנסות שאינן תזרימיות מהפרשי שער משערוך הלוואות בינחברתיות וזאת לצורך שיפור ההשוואתיות בין התקופות.
 
בארה"ב, בחודש יולי החל לפעול פרויקט Three Rivers בהיקף של 1,258 MW, אשר CPV יזמה והקימה ובו מחזיקה בשיעור של 10%, ובכך הצטרף לצי תחנות הכוח החדישות והיעילות של CPV בגז טבעי. בנוסף, בחודש נובמבר הושלמה ההקמה של הפרויקט הסולארי Maple Hill שגם אותו CPV יזמה והקימה בהספק של כ-126 MW, ופלטפורמת הנכסים הפעילים באנרגיה מתחדשת של CPV גדלה לכ-360 מגה וואט.
גיורא אלמוגי, מנכ"ל או.פי.סי אנרגיה: "התוצאות החזקות ברבעון השלישי של 2023 מעידות על המשך צמיחה בהכנסות וברווחיות, בין היתר הודות להכפלת התרומה של הפעילות בישראל. הצמיחה בישראל הושגה, בין היתר, עם תחילת הפעלת תחנת צומת בהספק של כ-400 MW ואיחוד הפעילות של תחנת גת בהספק של כ-75 MW, במהלך הרבעון השני של השנה. אנו ממשיכים בתנופת הצמיחה והפיתוח בישראל, בפרט בתחום החשמל הסולארי, ובהמשך לזכייתנו במכרז המשמעותי של רמ"י בנאות חובב להקמת מתקנים סולאריים בהספק של כ-245 MW בשילוב אגירה של כ-1,375 MWh, במהלך הרבעון השלישי שולם 20% מסכום התמורה ונחתם הסכם הרשאה ותכנון".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה