השוק

חברת החשמל במשבר: כיצד ריב בין שרים עלול להוביל לשיתוקה?

חברת החשמל נמצאת כעת במשבר, חמישה מהדירקטורים של החברה יסיימו את כהונתם בסוף השנה הקרובה. בינתיים, נוצר ריב בין השר אמסלם לבין השר כץ על חברי הדירקטוריון שבעקבותיו החברה עלולה להיות משותקת
מערכת ice |  2
דודי אמסלם (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
מחלוקת בין שר האנרגיה ישראל כ"ץ והשר הממונה על החברות הממשלתיות דוד אמסלם, שבוחרים להתעסק בפוליטיקה גם בשעה קשה זו שישראל נמצאת במלחמה, מפריעה להביא לסיום המשבר בדירקטוריון של חברת החשמל.
כפי שנכתב בכלכליסט, חמישה מהדירקטורים של החברה עתידים לסיים את כהונתם בסוף השנה הקרובה ולאחר מכן היא עלולה להישאר ללא יכולת תפקוד בקרב הדירקטוריון והוועדות שלו, מאחר שמספר הדירקטורים שישארו יהיה נמוך מהמינימום הנדרש בחוק לקבלת החלטות העומד על שבעה
השר אמסלם כבר הודיעה לרשות החברות על רצונו להמשיך את כהונתם של ארבעה מתוך חמשת הדירקטורים שעוזבים את החברה. לעומתו, השר כץ לא אישר את ההארכה הנ"ל ובמקביל חתם על אישור השר אמסלם הודיע לרשות החברות במכתב כי חתם על אישור להמשך כהונתם של ארבעה מחמשת הדירקטורים. השר כץ לעומת זאת לא אישר את הארכת הכהונה ואף אישר את מינויה של המועמדת שלו, אלונה שפר-קארו, ושל מועמד העובדים, עינב חשאי, כשני דירקטורים נוספים.
בשעה זו המשק הישראלי נמצא בהתנהלות בחירום, החברה פנתה אל מנהלת רשות החברות הממשלתיות מיכל רוזנבוים, וביקשה ממנה להאריך את כהונתם של החמישה. בנוסף, תישאר החברה עם דירקטור חיצוני אחד בלבד בניגוד לחוק שמחייב שניים לפחות.
רוזנבוים, אישרה את הבקשה ואף פנתה לשני השרים וגם ליועצת המשפטית לממשלה על מנת לקדם את הארכת הכהונה ,אך עד כה השר אמסלם חתם על הסכמתו להאריך את הכהונה של ארבעה דירקטורים - דבורה סוניה-חסיד, אפרים הניג, פרופסור ניסים אלון ושלמה ארביב. עם זאת, כדי להאריך את הכהונה נדרשת כאמור חתימה של שני השרים ושר האנרגיה כץ מסרב עד כה לחתום על הארכת הכהונה שלהם.
כץ מנסה כאמור לקדם לתפקיד את אלונה שפר-קארו המכהנת כמנכ"לית מינהלת הסכמי הגג בנתיבות. רשות החברות מצדדת במינוי. אמסלם מסרב לחתום על המינוי שלה, ובמקביל כאמור כץ לא חותם על הארכת המינוי של חמשת הדירקטורים.
במכתב של רוזנבוים ליועמ"שית גלי בהרב מיארה נכתב כי: "חברת החשמל היא אחד מגופי התשתיות הלאומיות החיוניים ביותר, שאחראית, בין היתר, על אספקת חשמל רציפה לשם רציפות תפקודית של המשק כולו... אי המצאות קוורום מתפקד בדירקטוריון החברה הוא בעל השלכות חמורות בעת הזאת".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ביזיון וכל מילה אחרת מיותרת (ל"ת)
    אבי 10/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    יצור מתועב ששהעם יסגור איתו חשבון ארוך
    נראה כמו צורר נאצי 10/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שוורצע חייה מקופח
    סגור