השוק

אלדר משכנתאות: "הורדת הריבית צפויה לסייע להתאוששות הנדל"ן"

 ד"ר מרים שוורץ-זיו, יו"ר פורום המומחים באלדר משכנתאות ומרצה בכירה למימון באונ' העברית, התייחסה למדד המחירים לצרכן שירד בחודש ספטמבר ב-0.1%: "בנוסף, כעת, לאחר חודשים רבים בהם המדד והאינפלציה דהרו כלפי מעלה, מדד המחירים של חודש ספטמבר שינה כיוון וירד ב- 0.1%. זהו שינוי משמעותי שייתן רוח גבית להורדת הריבית"
מערכת ice |  4
פרופ' אמיר ירון, נגיד בנק ישראל (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל)
מדד המחירים לצרכן ירד בחודש ספטמבר ב-0.1% כך שקצב האינפלציה השנתי עומד על 3.8%. המדד הנמוך מגביר את ההערכות שבנק ישראל יוריד את הריבית לאור השפעת המלחמה על הכלכלה.
התייחסותה של ד"ר מרים שוורץ-זיו, יו"ר פורום המומחים באלדר משכנתאות ומרצה בכירה למימון באונ' העברית, ביחס למדד המחירים לצרכן: "כלכלת ישראל עברה תהפוכות בתשעה הימים האחרונים בהם מדינת ישראל נמצאת במלחמה קשה מאוד. אנו במלחמה, וקיים קונצנזוס על כך שהמלחמה תפגע בכלכלת ישראל. פגיעה זו נובעת, בין השאר, מכך שחלקים נרחבים בכלכלה מושבתים החל מתחילת המלחמה, ולא ברור באיזה קצב כלכלת ישראל תוכל להתאושש".

"בנוסף, כעת, לאחר חודשים רבים בהם המדד והאינפלציה דהרו כלפי מעלה, מדד המחירים של חודש ספטמבר שינה כיוון וירד ב- 0.1%. זהו שינוי משמעותי שייתן רוח גבית להורדת הריבית. גם הרצון למזער את הפגיעה בכלכלת ישראל מהמלחמה ולהקל על המגזר העסקי בתקופה כלכלית מורכבת, צפוי לדחוף את בנק ישראל להוריד את הריבית בטווח הקצר".
"חיזוק לתחזית זו ניתן לראות בתשואות הגלומות באג"ח הממשלתיות. רק לפני מספר ימים ב- 9/10/23, יומיים אחרי שהמלחמה פרצה התשואה על אג"ח ממשלתית ל-10 שנים עמדה על 4.55%, והיום תוך מספר ימים, התשואה על אותה אג"ח עמדה על 4.15%, כלומר ירידה של 0.4%".
"ירידה חדה זו מגלמת ציפייה של המשקיעים שריבית בנק ישראל תרד, ובהתאם, גם התשואה על אג"ח ממשלתית יורדת כבר כעת. ראוי לציין כי תחום הנדל"ן רגיש במיוחד לריבית בנק ישראל משום שבסקטור הנדל"ן נלקחות הלוואות בהיקפים גדולים מאוד על מנת לממן את עלויות הבניה, והורדת ריבית בנק ישראל צפויה לסייע להתאוששות תחום הנדל"ן".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    מי אתה בכלל ואת מי אתה מעניין?
    בנצי 10/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ריבית 0 הרסה את כל הכלכלה! חייב שיהיה ערך לכסף! מי שאין לו שיחסוך!
    סגור
  • 3.
    מה יתאושש?שימשיכו לעלות מחירים (ל"ת)
    יו 10/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    הורדת ריבית תטיס את הדולר למעלה
    תעשה אינפלציה 10/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חוסר אחריות זה להוריד ריבית כשהדולר מזנק
    סגור
  • 1.
    לא סתם צפויה, תסייע מאוד! (ל"ת)
    הממתין להורדה 10/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור