השוק

אלקטרה מוכרת את מעונות הסטודנטים בבר אילן

אלקטרה תמכור את מעונות הסטודנטים באוניברסיטת בר אילן לחברת ההשקעות של גיזה זינגר אבן ותרשום רווח הון לפני מס של 20 מיליון שקל; המכירה תביא להפחתת החוב הפיננסי של אלקטרה ב-430 מיליון שקל
ניצן כהן | 
איתמר דויטשר, מנכ"ל אלקטרה (צילום טל גבעוני)
אלקטרה שבשליטת אלקו של משפחת זלקינד תמכור את מעונות הסטודנטים באוניברסיטת בר אילן לחברת ההשקעות של גיזה זינגר אבן. בעקבות המכירה יפחת החוב נטו של אלקטרה ב-430 מיליון שקל והיא תרשום רווח הון לפני מס של 20 מיליון שקל. תזרים המזומנים שינבע לחברה מהמכירה עומד על 12.5 מיליון שקל.
במסגרת ההסכם תמשיך אלקטרה לנהל ולהפעיל את המתחם כך שבאופן עקרוני צפויים לנבוע לה הכנסות נוספות מהפרויקט. גיזה זינגר אבן מוכרת כמעריכת שווי בשוק ההון והיא אוחזת גם בפעילות השקעה באמצעות גיזה זינגר אבן אקוויטי שגם תעשה את העסקה הזו.

אלקטרה סיימה את בניית מעונות הסוטדנטים בבר אילן בשנת 2020. הפרויקט הוא למעשה  של שני מגדלים שכוללים 1,700 מיטות, מרכז מסחרי וחניון. הפרויקט פועל בשיטה של זכיינות למשך 24 שנים. אלקטרה העריכה בעבר שההכנסות מהפרויקט יעמדו על 33 מיליון שקל כך שמכירה שלו כעת ברווח של 20 מיליון שקל בהחלט סביר מאוד.
כאן המקום לציין שהאתגר הגדול של המערכת העסקית בישראל (ובעולם) הוא כרגע לשמור על רמות נזילות גבוהות ועל מאזן נקי ככל הניתן. מימוש הנכס של אלקטרה באוניברסיטת בר אילן גם מנקה להם את המאזן וגם מניב לה רווח קרוב מאוד לרווח לו היה הפרויקט מגיע לסיומו בבעלותה וגם מניב לה תזרים מזומנים חיובי.
אלקטרה, צריך לזכור, ממשיכה להיות החברה המתפעלת של הפרויקט וזה אמור להניב לה הכנסות נוספות במעלה הדרך ומכאן מדובר במהלך חיובי עבור החברה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה