השוק

המוסדיים מסתערים על האג"ח הממשלתי ושל חברת החשמל

המוסדיים מסתערים היום על האג"ח הממשלתיות הארוכות ואלה של חברת החשמל וקונים מכל הבא ליד; הסדרה שהמוסדיים מסתערים עליה היא הסדרה צמודת המדד שנחשבת לאחת הסדרות הפופולריות בשוק האג"ח
ניצן כהן | 
התייקרות החשמל (צילום shutterstock, pexels)
המשקיעים המוסדיים מסתערים היום על האג"ח הממשלתי הארוך ועל אגרות החוב של חברת החשמל. הסדרה שמרכזת את רוב מחזור המסחר היא סדרה 33 של חברת החשמל שהיא סדרה צמודת מדד ארוכה. מדובר בסדרה בהיקף כספי של 3.8 מיליארד שקל והיא סדרה שנחשבת לתחליף לממשלתי הצמוד הארוך ונחשבת לפופולרית מאוד אצל המוסדיים.
באופן עקרוני המוסדיים הגדולים שרוכשים אגרות חוב מסוג חשמל 33 "יושבים עליה" לאורך זמן מאחר ומדובר בחברה שהסבירות לכשל שלה נמוך מאוד ומכאן הסיווג שלה כ"תחליף לאג"ח ממשלתי".

הסדרה היא כאמור סדרה ארוכה שנסחרת במח"מ 11.59 והיא צמודת מדד. התשואה היום של הסדרה הזו עומדת על 2.986% והיא נסחרת במחיר 90.35 אגורות.
הסיבה המרכזית שהמוסדיים הסתערו היום על הסדרה הזו היא העובדה שהסדרה סבלה מדיסטרס בתקופה האחרונה, פעם אחת בגלל העובדה שציפיות האינפלציה לטווח ארוך ירדו ופעם שניה בגלל שמנהלי קרנות הנאמנות היו זקוקים לכסף מזומן ביום ראשון והפתרון המיידי היה למכור מהסדרה הזו וזה הביא את המחיר שלה למחיר אטרקטיבי, לפחות בעיני המשקיעים, כך שהמסחר בסדרה הזו נפתח היום במחיר של 88.56 אגורות ליחידה וכעת המחיר עומד על 90.35 אג'. נציין כי ביום שני המחיר של יחידה מהסדרה הזו היה 86 אג' (בנקודת השפל היומית).
סדרה נוספת שעניינה היום את המוסדיים הייתה סדרה 11 של מקורות שריכזה אף היא מחזורים גבוהים (יחסית) כשגם זו סדרה ארוכה שנסחרת במח"מ 12.08 ובתשואה של 2.74%.
באשר לאגרות החוב הממשלתיות הרי סדרת האג"ח 432 הממשלתי ל-10 שנים עולה למחיר של 81.96 אגורות בהשוואה ל-79.6 אגורות ערב האסון. בשוק ההון מסבירים כי הארכת כהונת נגיד והצפי להרחבה כמותית  והורדת ריבית כמו גם ירידת התשואות בארה"ב הם הגורמים לעליות בסדרה הזו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה