השוק

רשות המסים בהלם: זה מה שעשה שר האוצר סמוטריץ'

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' נתן הופעה אדירה על התופים לצד ראש רשות המסים ערן יעקב בביצוע ל'משיח' בהרמת כוסית למנהלי רשות המסים. פאנליסט 'הפטריוטים' יקי אדמקר התלהב: "שואו עצבני"
תום נחום |  1
רשות המסים יוצאת למלחמה (צילום shutterstock)
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' כבר הוכיח בעבר את יכולות התיפוף שלו, אך ביצוע אדיר כמו שנתן אמש (שלישי) באירוע הרמת כוסית למנהלי רשות המסים לצידו של ראש רשות המסים ערן יעקב לשיר 'משיח' הוא ללא ספק דבר שלא רואים כל יום. אז האם סמוטריץ' צריך לשקול הסבה מקצועית?
בציוץ שהעלה לטוויטר בנושא כתב וואלה ופאנליסט 'הפטריוטים' בערוץ 14, יקי אדמקר, נכתב כך: "קחו לכם הפוגה מוסיקלית מכל הבלגן בבג״ץ: שר האוצר סמוטריץ׳ וראש רשות המיסים ערן יעקב נותנים שואו עצבני באירוע הרמת כוסית של מנהלים ברשות המיסים".
 
כל זאת לאחר שרק ביום שני שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הודיע על הארכת הפטור ממס על ייבוא חלב ניגר בחצי שנה. מדבר בצעד שלא נעשה בעבר, כאשר שרי האוצר לא היו מעוניינים בעימות ישיר עם "מועצת החלב".
"כבר יותר מחצי שנה חסר חלב על המדפים באופן קבוע", אמר סמוטריץ' לאחר ההחלטה. "לא חסר ברפתות חלב, אבל המחלבות לא מייצרות מספיק חלב עבורכם אזרחי ישראל. קיבלתי החלטה לאור החוסר להאריך את הפטור ממכס לחצי שנה נוספת בשיח שקיימנו עם לא מעט קמעונאים ויבואנים אנחנו מעריכים שזה יביא לייבוא למעלה ממיליון ליטר חלב בחודש וזה בדיוק מה שצריך כדי השלים את החוסר".

עוד אמר שר האוצר, "אני לא אשלים עם חוסר בחלב. נקודה. במקביל אנחנו בוחנים כמה רפורמות משמעותיות במשק החלב שיבטיחו אספקת חלב סדירה לאזרחי ישראל יחד עם שמירת החקלאות הציונות והחקלאים".
מאז תחילת השנה קיים מחסור של בין מיליון למיליון וחצי ליטרים בחודש, ולאחר שהורדת המכס הקודמת הוכיחה שניתן ליבא חלב ניגר,  ההערכה היא שתקופה ארוכה יותר של חצי שנה תאפשר ליותר שחקנים להיכנס לשוק היבוא ולהגיע להיקף הליטרים הנדרש לגישור מלא על המחסור. במהלך החצי שנה הקרובה ימשכו המגעים והתייעצויות לגבי רפורמה כוללת בשוק החלב במטרה לגבש פתרון מבני שיבטיח אספקת חלב רציפה וזולה לאורך זמן לאזרחי ישראל. כזכור, ראש הממשלה נתניהו התבטא לאחרונה בזכות פתיחת שוק החלב לתחרות וביטול משטר המכסות והפיקוח על המחירים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עצבים
    יאללה 09/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לתופף על העצבים
    סגור