השוק

משרד האוצר מסכם את 2022: צמיחה של 6.5% בכלכלה הישראלית

משרד האוצר סיכם את שנת 2022 בדוח מיוחד שחשף את האירועים המשמעותיים בתחום ההשקעות הזרות בישראל ובעולם בשנה האחרונה ממנו עולה כי נגרם זעזוע בשרשרת האספקה העולמית אולם הכלכלה הישראלית התאפיינה בצמיחה ב-6.5%  לעומת צמיחה נמוכה יותר במדינות ה-OECD
מערכת ice | 
בצלאל סמוטריץ' (צילום shutterstock, פלאש 90/ נועם רבקין פנטון)

משרד האוצר פרסם דוח סיכום שנת 2022 הסקר את מגמת ההשקעות הזרות בישראל בשנה האחרונה. מהדוח עולה כי נגרם בזעזוע בשרשרת האספקה העולמית בשנה האחרונה, זאת בעקבות המלחמה בין רוסיה לאוקראינה שנמשכת כבר יותר משנה וחצי, אולם הכלכלה הישראלי דווקא התאפיינה בצמיחה של 6.5% לעומת צמיחה של 2.8% בלבד בקרב מדינות ה-OECD. מבחינת האינפלציה, בישראל היא עומדת על 5.3% מעל הגבול העליון של טווח היעד בבנק ישראל אך עדיין נמוך ביחס למדינות המפותחות.

בין הגורמים לנתונים החיוביים של כלכלת ישראל הם השקל החזק והעצמאות האנרגטית של ישראל, המאפשרת מחיר קבוע של הגז בישראל וייצוא גז למדינות אחרות. השקעות החברות הזרות בישראל מסתכמת בשנה החולפת ב-29.321 ירידה משמעותית לעומת 2021 שהייתה שנת השיא, אך עדיין מעל 2020. 21% מהם השקעות מארה"ב.

מבחינת ההסכמים המדיניים, להסכמי אברהם שנחתמו בספטמבר 2020 ועד ינואר 2021 עם איחוד האמירויות, בחריין, מרוקו וסודן פוטנציאל רב בתחום הכלכלי, כאשר לנוכחות ישראלית במפרץ פוטנציאל לשמש כשער לעסקאות נוספות במזר התיכון בעתיד. בשנה החולפת חלה התקדמות משמעותית במו"מ על הסכמי השקעות עם מרוקו ובחריין כאשר לפי ההערכה הם צפויים להיחתם בשנה הקרובה.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה