השוק

מנכ"ל בית ההשקעות פריקו באזהרה חריגה: השקל ימשיך להיחלש

מנכ"ל בית ההשקעות פריקו יוסי פריימן מזהיר כי השקל ומספר ההשקעות הזרות בישראל ימשיכו לרדת במקרה של המשך חקיקת הרפורמה המשפטית
מערכת ice | 
יוסי פריימן מנכ"ל פריקו (צילום יחצ, edrod /freeimages)

העברת ביטול עילת הסבירות והמשך החקיקה המתוכנן של הרפורמה המשפטית ממשיך להכות גלים בכלכלה הישראלית: היום הזהיר מנכ"ל בית ההשקעות פריקו, יוסי פריימן כי השקל ימשיך לרדת, כמו גם מספר ההשקעות הזרות בישראל, במקרה ובו תמשיך הממשלה בהמשך חקיקת הרפורמה המשפטית.

פריימן אמר היום: "החולשה בשוק המניות האמריקאי, גררה להתאמות הנובעות מניהול סיכוני המטבע של הגופים המוסדיים, שפעלו בימים האחרונים, לצמצום חשיפתם הדולרית והזרימו עודפי ביקוש לדולר בשוק המקומי. פעילות של תחילת החודש הקלנדרי, כאשר יצואנים מוכרים מט"ח לתשלומי שכר ומיסים, לא הצליחה לבלום את עודפי הביקוש הגדולים והדולר נע במהירות וביצע פיחות של מעל 2% מאז תחילת השבוע".

פריימן הוסיף: "גופי ההשקעה הזרים הפסיקו את חשיפתם לריבית השקל, תוך כדי ביצוע רכישה של מט"ח. מהלך שהוסיף אף הוא שמן למדורה ותרם לפיחות השקל. המהלך של הגופים הזרים, גרר פיחות השקל בעקבות המשבר החוקתי. להערכת גופים זרים וכלכליים בכירים, משבר כזה עשוי להזניק את רמות המחירים והאינפלציה. לכן הגופים המוסדיים הזרים מעדיפים לצמצם את החשיפה לריבית השקלית, כלומר לאג"ח של ממשלת ישראל".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה