השוק

לפני דוחות הבנקים בארה"ב - אופנהיימר בהמלצת 'תשואת-יתר'

עונת הדו"חות בארה"ב מתחילה והמערכת הבנקאית הגדולה בעולם תהיה הראשונה לפרסם; דו"חות המערכת הבנקאית יסמנו עד כמה הריבית חלחלה לשוק הריאלי ועד כמה הכלכלה הגדולה בעולם חזקה; באופנהיימר אופטימיים עם המלצת 'תשואת-יתר' למערכת
ניצן כהן | 
כלכלה בארצות הברית (צילום shutterstock)
עונת הדו"חות בארה"ב מתחילה והמערכת הבנקאית תהיה הראשונה לפרסם את הביצועים שלה ברבעון השני של השנה. המערכת הבנקאית, כל מערכת בנקאית, ההיא שיקוף של מצב המקרו ומכאן חשוב לבחון מה קרה לכלכה האמריקאית, הגדולה בעולם בתקופה בה בנקים קטנים ואזוריים קרסו ובנקים גדולים נזעקו לחלץ אותם. ומעבר לזה, עד כמה הכלכלה הגדולה בעולם חזקה.
בית ההשקעות אופנהיימר ערך עבודה מקיפה ומעניינת לקראת פרסום דוחות המערכת הבנקאית וגזר ממנה מסקנה אופטימית של 'תשואת-יתר' על כלל השוק.
"מניות המגזר הבנקים הציגו מתחילת השנה ביצועי חסר ניכרים, עם ירידה של כ- 23% במדד הבנקים BKX לעומת עליה של 13% במדד ה-S&P500, על רקע חששות המשקיעים מפגיעה במערכת הפיננסים כתוצאה מנפילת מספר בנקים אזוריים. ואולם, תוצאות המגזר הבנקאי אינן מצביעות על סימני משבר, עם שיפור ברווח מהריבית כתוצאה מעליית ריבית הפד, יציבות במצב הפיקדונות למרות ריביות נמוכות על פיקדונות הציבור, ואיתנות פיננסית חזקה".
להערכתו של כריס קוטובסקי, אנליסט הבנקים הראשי באופנהיימר שמסקר את המערכת כבר עשרות שנים, "הסקטור, מהווה במצב הנוכחי הזדמנות השקעה במניות הבנקים בארה"ב, הנסחרים בדיסקאונט של כ-50% למכפיל הרווח של שוק המניות הכללי. ולכן צוות המחקר שלנו משמר את המלצות Outperform על מניות הבנקים JPM, BAC, C  ו-USB  וכן על מניות בנקי השקעות GS  ו-MS תוך העלאת מחירי יעד על חלק מהן".
קוטובסקי מוסיף עוד כי "מניות הבנקים בארה"ב סובלות בשנה האחרונה מסנטימנט שלילי, עם ירידה במדד ה-BKX של כ-47% מתחילת 2022 וירידה של 23% מתחילת השנה הנוכחית, ביצועי חסר אדירים לעומת מדד ה S&P500 הרחב. זאת למרות שבמהלך השנה האחרונה הגדילו הבנקים האמריקאים את רווחיותם ב-38%, לאור ההשפעה החיובית של העלאת הריבית בארה"ב, שקיזזה במידה רבה את החולשה בפעילות בנקאות השקעה.
"במקביל, הצליחו הבנקים לשמור על ריביות נמוכות על פיקדונות הציבור, ובכך נהנו מהרווח בין ריבית על ההלוואות (מרביתן צמודות ליבור) לבין ריבית אפסית על פיקדונות, וזאת ללא בריחת פיקדונות מאסיבית בעיקר לקרנות כספיות וחברות אשראי צרכני ופינטק.
"מצב הפיקדונות נותר יציב לאורך השנה האחרונה, כאשר היחס בין הלוואות לפיקדונות Loan-to-Deposit Ratio עומד כעת על 70%, נמוך מרמתו בטרם מגפת הקורונה (75%) ונמוך משמעותית בהשוואה לתקופת המשבר הפיננסי הגדול של 2008.
"מצב זה מעיד על חוסן פיננסי חזק של הבנקים ועל עודפי נזילות גבוהים, כנגד חששות המשקיעים מחזרת המשבר. במקביל, יחס הלימות הון של הבנקים Basel III CET1 Ratio   צפוי להמשיך במגמת השיפור לאורך כל שנת 2023, עם ממוצע של 12.7% בקרב שמונת הבנקים הגדולים בארה"ב".
האנליסטים באופנהיימר צופים ברבעון השני 2023 יציבות ברווח המצרפי של המערכת מהריבית, עבור הבנקים הגדולים, אם כי מורידים את תחזיותיהם לגבי חטיבות בנקאות השקעה, עם הורדת תחזיות חדה במיוחד עבור בנקי ההשקעות גולדמן זקס (GS), מורגן סטנלי (MS) וסיטי (C), עקב חולשה בפעילות המסחר והחיתום.
יחד עם זאת, התחזית להפסדי האשראי ברבעון השני 2023 נותרת בעינה, שיעור מחיקות NCO – Net Charge-Off של 0.6%, עליה לעומת הממוצע של 2022, אך רמה נמוכה יחסית היסטורית.
במודל המצרפי, צופים באופנהיימר כי בשנת 2023 כולה תציג המערכת צמיחה שנתית של 4.4% בהלוואות ושל כ-14% ברווח מהריבית, צמיחה של 9% בסך ההכנסות (בהתחשב בחולשת פעילות שוק ההון) וצמיחה של 13% ברווח למניה.
"למרות שבשנת 2024 צפויה התמתנות בסיגמנטים האלה, בהתאם לתחזית להורדת הריבית ולהאטה כלכלית, הדבר עדיין אינו מצדיק, לדעתנו, את תמחור החסר הנוכחי העמוק של מניות המגזר הבנקאות, הנסחרות בדיסקאונט של כ-50% למכפיל רווח של מדד ה S&P500, זאת בהשוואה לדיסקאונט ארוך טווח של 20%-30%.  
"אנו משמרים את המלצותינו Outperform  על מניות הבנקים JPM, BAC, C  ו USB  וכן על מניות בנקי השקעות GS  ו MS ומעדכנים את מחירי היעד בהתאם להנחת דיסקאונט היסטורי של 20%-30%, בהתאם לרמת הסיכון של כל בנק במסגרת הסיקור של אופנהיימר. אנו רואים את פוטנציאל ה upside  המירבי למניות הבנקים המסחריים, במיוחד מניית USB  המדורגת Outperform  עם מחיר יעד של 70 דולר, כנגד פוטנציאל עליה קטן יחסית למניות בנקי השקעות  GS  ו- MS" הם מסיימים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה