השוק

אנג'ל שוב בצרות: תאלץ לחשוף הכנסותיה תוך 21 יום

דגנית עין הבר ואנג'ל - שתי המאפיות המחזיקות יחד 89% משוק הלחם המלא קיבלו מכתב ממשרד הכלכלה לפיו עליהם למסור את דוחותיהם הכספיים, לפרט את עלויות הייצור ולחשוף את נתוני הרווח שלהן תוך 21 יום
כפיר אדר |  3
ירון אנג'ל ועמר בר לב (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, הדס פרוש, אביר סולטן)
במשרד הכלכלה ממשיכים במדיניות אפס סובלנות להתנהלות המונופולים: אחרי חברות המשקאות ו-15 חברות הענק בשוק המזון, פנה הבוקר (חמישי) משרד הכלכלה אל דגנית עין הבר ואנג'ל - שתי המאפיות המחזיקות יחד 89% משוק הלחם המלא, בדרישה לחשוף את דוחותיהם הכספיים, לפרט את עלויות הייצור ולחשוף את נתוני הרווח שלהן תוך 21 יום.
במכתב צוין בין היתר בנוסח דומה: "ממשלת ישראל הנוכחית חרטה על דגלה מאבק חסר פשרות להורדת יוקר המחייה בישראל והוזלת סל המוצרים שאותו רוכשים אזרחי ישראל, והדבר מהווה אחד מיעדי המדיניות הכלכלית של ממשלת ישראל ומדינת ישראל. חברתכם מייצרת בין השאר לחמים מחיטה מלאה בפלח שוק זה זיהיתי ריכוזיות וחוסר בתחרותיו".

עוד נמסר: "אני מעוניין לבחון את השפעת ריכוזיות זו על מחירי המוצרים המשווקים על ידכם ועל הרווחיות שלכם מאותם מוצרים. תשומת הלב, כי ייתכן ותידרשו להמציא דוחות ונתונים כספיים בהמשך לבחינה האמורה לעיל".
שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת הסביר: ״שוק הלחמים מחיטה מלאה ריכוזי ונמצא בחוסר תחרות קשה שפוגעת באזרחי ישראל שמשלמים הרבה יותר מידי על הלחם שלהם. אין סיבה שאזרחי ישראל ישלמו כל כך הרבה על הלחם שלהם. המונופולים מרשים לעצמם לעשוק את הציבור הישראלי ללא הכרה. הימים האלה נגמרים. לא ניתן למונופולים ולקרטלים לעשוק את אזרחי ישראל. המדיניות שלי כשר הכלכלה היא להילחם במונופוליזם ולהכניס כמה שיותר תחרות שתוזיל מחירים".
המפקח על המחירים במשרד הכלכלה והתעשייה שלח הבוקר מכתבי דרישה לקבלת נתונים מקיפים לשתי יצרניות הלחם המלא הגדולות בארץ, אשר מחזיקות יחד 89% מהשוק – דגנית עין הבר ומאפיית אנג'ל. זאת בהתאם להוראות פרק ז׳ לחוק הפיקוח על מחירים ומוצרים שעוסק בבחינת עלויות ורווחים של יצרנים גדולים.  המפקח ציין במכתבו כי על החברות להעביר פירוט מלא של מסמכים 21 יום.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מאפית אנג'ל
    צדק חברתי 07/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא להתרגש.מי ששולט במדינה כרגע זו חבורת מושחתים.ומאחר ויש להם יד ורגל בכל עסק בארץ,העינין יגמר במעטפה לישיבה והדוחות יגוהצו
    סגור
  • 2.
    לחם מחיטה מלאה עולה כ20שקלים. זה מטורףףף
    איציק 06/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חברות ענק שמתנהגות בחזירות כלפי האזרחים. מה עוד שחיטה מלאה זה עם כל הקליפות והגרעינים אמור לעלות הרי פחות
    סגור
  • 1.
    הכל רשום בבורסה
    אפי 06/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צריכים לראות אם זה תואם לדיווחים חייב את מס הכנסה פה שיפשטו על משרדיהם בדיוק ביום שהם מדווחים.
    סגור