השוק

כשהממשלה מתערבת במהלך פופוליסטי במחירי קוקה קולה - הכלכלה בצרות

הרשות להגנת הצרכן הודיעה היום לקוקה-קולה להוריד מחירים; נכון, הכי כיף זה לקבל קולה זירו בחינם אבל תמצאו יזם שיסכים לייצר מוצר ולהפסיד עליו - שיהיה לכם בהצלחה; המדריך לפופוליסט המתחיל
ניצן כהן |  11
ניר ברקת ומחירי הקוקה קולה (צילום פלאש 90, shutterstock)
צריך לחיות מחוץ לכדור הארץ כדי להבין את גל הפופוליזם שעובר על ישראל וזה מסוכן, מסוכן מאוד לכלכלה. נכון, הכי כיף זה שהבנקים יתנו לנו הלוואות בלי ריבית ואולי גם שלא יבקשו את הכסף בחזרה, זה כיף שהמדינה תחלק דירות בבעלות לכולם ואם אנחנו צמאים בימי הקיץ, הכי כיף זה שקוקה-קולה תחלק פחיות זירו בחינם.
אז אחרי שהבנו כמה כיף לקבל הכל בחינם נרד לקרקע המציאות. אם אנחנו רוצים כלכלה בריאה מפותחת, חדשנית ויצרנית אנחנו צריכים לשלם על שירותים ומוצרים שאנחנו צורכים. ונבדיל, יש מוצרים ושירותים שאנחנו חייבים ולכן המדינה צריכה להיות מעורבת בהם כמו למשל שירותי משטרה שלא נכון שאם היינו צריכים את עזרתה נשלם לשוטר ישירות וזה נכון גם לשירותי החינוך כשלא נכון שנשלם ישירות למורה כדי שתלמד את הילדים שלנו טוב יותר. אבל קוקה-קולה? 

אז בואו נספר לכם איך העולם עובד. כדי שקוקה-קולה תייצר משקאות ותמכור אותם בכל מקום בעולם מהנקודה הכי נידחת על פני כדור הארץ עד למרכז פריז/ לונדון/1 פרנקפורט או ניו-יורק. אז תתפלאו: היא צריכה להרוויח כסף.
כדי שבנק ייתן לנו שירותים יעילים, מאובטחים ואמינים הוא צריך להרוויח כסף. ותנחשו מה? לקוקה-קולה ולבנקים יש הוצאות ואחרי שהם משלמים את ההוצאות שלהם יש להם בעל בית שרוצה להרוויח כסף כי תנחשו מה? אם העסק יקרוס הוא זה שישלם את המחיר. כלומר כל הסיכון אצל בעל הבית כי אם לא יהיה קוקה-קולה יהיה את פפסי, ואם לא את פפסי יהיה RC קולה אבל תנחשו מה? גם שם רוצים להרוויח כסף.
מהידועות זה כשהפופוליזם חוגג בגלל אין סוף בעיות ש לביטחון אישי, ביטחון בגבולות, שחיתות וכן הלאה הרי שצריך לדאוג שהציבור הרחב יהיה קהה חושים. כלומר, שלא יחשוב על 3 שנים צבא בהם הוא מסכן את חייו כשיש כאלה שמנמנמים במרכז לימוד ממוזג. שלא יחשוב על קשיי הפרנס והמיסים הכבדים כשיש כאלה שחיים בתרבות של קצבאות.
וכן, שלא יחשוב בטעות על להביא 6 ילדים לעולם כשמישהו אחר משלם עליהם אלא הוא יממן כל ילד ממקורתיו הוא. אז מה נשאר לנו? לתת לו קוקה-קולה בחינם או לפחות בזול כי מה אכפת לנו. הנציגים שלנו בפרלמנט אלה שמאיימים חדשות לבקרים על הדרג המקצועי שאם לא יישר איתם קו הוא יאלץ לחפש פרנסה במקום אחר, הם אלה שיקבעו כמה צריכה פחית קולה לעלות ולעזאזל כולם.
אז אם חשבתם שבקוקה-קולה יושבים גלמים הרי שיש לכם טעות. בסופו של יום, ובתהליך ארוך אבל כואב תגלו שאם הם לא מרוויחים אז הם שולחים עובדים הביתה ומי בכלל אמר שבקריית שמונה צריך קוקה-קולה, הם ימכרו אותה במרכז שם קווים מצומצמים של משאיות מורידים משטחים שלמים בלי לבזבז סולר של המשאיות וכן הלאה.
אז אם אתם שואלים את עצמכם איך כלכלה מתנוונת ולא רוצים להסתכל על מדינות חשוכות שמגבילות את ההון הפרטי, תסתכלו היטב על ישראל. תצלמו את הכלכלה היום ולהתראות בעוד כמה שנים. שיהיה בהצלחה לכולם.
תגובות לכתבה(11):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    אחלה כתבה
    ישראליי 06/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אמת, שיורידו מע"מ על אוכל. שיוזילו דלק וחשמל להניע את התעשיה . נקודה, ניר ברקת בכיין ופופוליסט זול
    סגור
  • 9.
    אחת המטומטמות
    בנצי הרזה 06/2023/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אחת הכתבות המטומטמות והרדודות.
    סגור
  • 8.
    שתו מים - מיצים ממותקים מיותרים לגוף רעלים (ל"ת)
    לילי 06/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    כמה שילמו לכתב..., (ל"ת)
    אלי 06/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    כתבת שנאה, בקיצור (ל"ת)
    שימי 06/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • 5.
    מוזר
    ארן 06/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם אם קוקה קולה תוריד 50 אחוז מהמחיר היא עדיין תרוויח
    סגור
  • 4.
    המדינה בצרות כי תעברי בצע ונבלים שודדים את האזרחים (ל"ת)
    שמשון 06/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    קוקה קולה
    אלכס 06/2023/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ממתי קוקה קולה מפסיד . כתבת תעלול מטורלל. קנתה את כל המתחרים . והרשות לתחרות מי זאת תזכירו לי. מדינה של משתפים. איך יבוא בפחית קולה ממדינה זרה נמוך מים המלח.
    סגור
  • 2.
    לא מבין את כותב הכתבה...
    קוקו 06/2023/21
    הגב לתגובה זו
    4 1
    איזה אינטרס יש לך לכתוב את זה, מלבד להגן על קוקה קולה ... והסיבה לעניין המחירים למי שלא יודע, אחרי שהממשלה הורידה את המס על הסוכר... מסתבר שחברת קוקה קולה לא החזירה את המחיר ... ובעצם התחילה להרוויח.... הכל לכאורה
    סגור
  • כתבה טפשית עם הרבה שנאה וטמטום (ל"ת)
    אור 06/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    11
    11 06/2023/21
    הגב לתגובה זו
    3 0
    נכון יש דברים דחופים במדינה ואני מסכים עם הרבה מהבעיות שציינת, אך לעניין קוקה קולה... אתה שוגה באופן חמור וחבל שאתה מפרסם דברים מבלי לבדוק אותם, מדובר ביצרנים שמרווחים עשרות אחוזים, לדוגמה רק לפני כמה שנים קורה קולה נתבעה ייצוגית בגלל רווח מונופוליסטי שהגיע לאחוז גובהה. אז הם מרווחים על תדאג.
    סגור