השוק

העובדים נגד גוגל: זעם אחרי שהאפשרות לעבוד מהבית צומצמה

בשבוע שעבר עדכנה גוגל את מדיניות המשרד ההיברידית שלה, שחייבה עובדים להגיע למשרד שלושה ימים בשבוע כדי לבצע מעקב אחר תגי עובדים ונוכחות רשומה תיכלל בביקורות הביצועים
מערכת ice | 
סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל (צילום אינסטגרם/ סונדאר פיצ'אי, ויקיפדיה)
המסרים של גוגל בכל הנוגע לביטול האפשרות לעבוד מהבית היו נושא למבוכה ברחבי החברה מאז ימי הדעיכה של מגיפת הקורונה. כעת העובדים מוצאים מקורות תסכול נוספים.
בשבוע שעבר עדכנה גוגל את מדיניות המשרד ההיברידית שלה, שחייבה עובדים להגיע למשרד שלושה ימים בשבוע כדי לבצע מעקב אחר תגי עובדים ונוכחות רשומה תיכלל בביקורות הביצועים. בנוסף, עובדים שכבר קיבלו אישור לעבודה מהבית עשויים לעבור הערכה מחדש של סטטוס זה.

בהתבסס על הדיונים של CNBC עם חלק מהעובדים ופוסטים באתר פנימי בשם Memegen, גוגל מתמודדת עם דאגה גוברת בקרב אנשי הצוות שההנהלה מגיחה יתר על המידה בפיקוח על נוכחות פיזית. עובדים אומרים שהם מטופלים כמו תלמידי בית ספר. ישנה גם חוסר ודאות מוגברת לגבי מה צופן העתיד עבור אנשים שעברו לערים ומדינות שונות לאחר שקיבלו אישור לעבוד מרחוק.
"אם אינך יכול להגיע למשרד היום, ההורים שלך צריכים להגיש בקשת היעדרות", נכתב במם בעל שפרסם עובד. מצורפת תמונה בפוטושופ של ראש משאבי אנוש פיונה צ'יקוני מול לוח בית ספר. עוד מם אמר, "בדוק את העבודה שלי, לא את התג שלי."
ריאן למונט, דובר גוגל, אמר באימייל כי נתוני התג שנאספו "נצברים" עבור מנהיגי החברה.
על פי דובר גוגל ריאן למונט, המידע שנאסף על נוכחות העובדים מנותח אחר כך על ידי מנהלי החברה. "כעת, כשאנחנו עובדים באופן מלא לשבוע עבודה היברידי, מנהלי החברה יכולים לראות דיווחים שמהם ניתן להבין עד כמה צוותיהם אימצו את ההוראה החדשה, אם בכלל. גוגל לא משתפת מידע על נוכחות של כל עובד בנפרד".
ביום שישי, יוטיוב ערכה פגישה משלה עם עובדים על עדכון מדיניות המשרד. באופן פרדוקסלי, באירוע הציגו בכירים את התוכניות באופן וירטואלי.
לאחר מכן, מם פופולרי הראה תמונה של דמות תוכנית הטלוויזיה "תיאוריית המפץ הגדול" לאונרד הופשטטר אומר, "על מה אתה מסתכל? מעולם לא ראית צבוע לפני כן?"
חוסר שביעות רצון סביב מדיניות החזרה למשרד מייצג את האתגר האחרון עבור גוגל, כאשר החברה מנסה להחזיר אנשים למשרדים והקמפוסים הרבים שלה ברחבי הארץ. לפני המגיפה, גוגל הייתה ידועה בחיי הקמפוס התוססים שלה, השופעים במכוני עיסוי, שיעורי יוגה, משחקי וידאו וארוחות גורמה חינם.
אבל החיים השתנו, כמו גם סדרי העדיפויות, במהלך המגיפה, כאשר המשרדים נסגרו והעובדים נאלצו לעבוד מהבית. העובדים עברו לערים שונות והתרגלו ליותר גמישות ולזמן משפחתי תוך שהם מנצלים את האפשרויות הגמישות של גוגל לעבודה מרחוק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה