כסף וצרכנות
סמנכ"לית שיווק טרמינל X: "ישנה עלייה של 30% באתר בפסח"
טרמינל איקס, הפלטפורמה לאופנה ולייף סטייל, ממשיכה להתרחב במגוון קטגוריות. עדי אוראל, סמנכ"לית השיווק, מדברת בריאיון על הרגלי הצריכה של הישראלים, ההסכמים הקרבים עם מותגים חדשים, והצהרה ברורה: "נישאר רק באונליין"

טרמינל איקס, הפלטפורמה הדיגיטלית לאופנה ולייף סטייל לא מפסיקה להתרחב. אתר האיקומרס שמכר פריטי אופנה בלבד, עבר למקום שמוכר הכל כולל ריהוט, איפור ועוד. עדי אוראל, סמנכ"לית השיווק של החברה, משתפת אותנו באסטרטגיה, בצמיחה ובתכניות לשנה הקרובה. בראיון מיוחד, היא מדברת על ההתרחבות למגוון קטגוריות חדשות, על ההצלחה ועוד.
מה טמון בהצלחה של טרמינל איקס?
"טרמינל X הינה פלטפורמה דיגיטלית שמובילה את שוק האופנה והלייף סטייל בישראל. אנו מציגים מעל 300 מותגים מקומיים ובין-לאומיים, במגוון רחב של קטגוריות, מה שמאפשר לנו לתת מענה למגוון רחב של צרכנים. לא רק שאנחנו מתרכזים באופנה, אלא גם בקטגוריות נוספות כמו ספורט, ביוטי, חום ותכשיטים. אנחנו כל הזמן מתרחבים, כל הזמן מתעדכנים. השנה לדוגמה, היה לנו גידול משמעותי בקטגוריות ספורט ויופי, ואנחנו צופים להמשיך ולהרחיב את הקטגוריות האלו גם ב-2025".
"טרמינל X הינה פלטפורמה דיגיטלית שמובילה את שוק האופנה והלייף סטייל בישראל. אנו מציגים מעל 300 מותגים מקומיים ובין-לאומיים, במגוון רחב של קטגוריות, מה שמאפשר לנו לתת מענה למגוון רחב של צרכנים. לא רק שאנחנו מתרכזים באופנה, אלא גם בקטגוריות נוספות כמו ספורט, ביוטי, חום ותכשיטים. אנחנו כל הזמן מתרחבים, כל הזמן מתעדכנים. השנה לדוגמה, היה לנו גידול משמעותי בקטגוריות ספורט ויופי, ואנחנו צופים להמשיך ולהרחיב את הקטגוריות האלו גם ב-2025".
האם יש מקום להתרחב בקטגוריות נוספות מעבר לאופנה וללייף סטייל?
"אחד הדברים שהלקוחות שלנו מבקשים כל הזמן הוא שיהיה להם אפשרות לקנות הכל במקום אחד – במיוחד כשמדובר במוצרים לילדים. אחת הקטגוריות הכי חזקות שלנו היא בתחום הילדים, ולפני כל חג אנחנו מרגישים את הצורך של הצרכנים לכלול מגוון רחב יותר של מוצרים, כולל כלים ובישול".
"אחד הדברים שהלקוחות שלנו מבקשים כל הזמן הוא שיהיה להם אפשרות לקנות הכל במקום אחד – במיוחד כשמדובר במוצרים לילדים. אחת הקטגוריות הכי חזקות שלנו היא בתחום הילדים, ולפני כל חג אנחנו מרגישים את הצורך של הצרכנים לכלול מגוון רחב יותר של מוצרים, כולל כלים ובישול".
תקופת החג, כמו פסח, יש גידול בביקושים?
"פסח תמיד תקופה עמוסה אצלנו. לקראת החג ישנה עלייה של 30% בביקוש להזמנות באתר. אנחנו רואים מעל 300,000 כניסות ביום לאתר, ובתקופה הזאת הביקושים עולים בצורה משמעותית – כמו בלאק פריידי של אביב. כולם מתחילים להיערך לחג, וזה אתגר משמעותי מבחינתנו גם במכירות, גם בשירות וגם במשלוחים. בשנה האחרונה, בגלל המשלוחים המהירים, הלקוחות יכולים להזמין עד הרגע האחרון, אבל אנחנו תמיד מצפים שיבוצע יותר ביקוש ברגע האחרון." אוראל מוסיפה "שתי התקופות החשובות בשנה – פסח וראש השנה, ושתי התקופות האלו גורמות לעליית מחירים ודרישה גבוהה. בשנה הנוכחית, תוסיפי גם מזג האוויר החמים שהקדים וגרם להאיץ את הביקוש, במיוחד בביקוש לבגדי ים ולבגדים קצרים. נוכחנו גם לראות עלייה משמעותית בביקוש לבגדי ים – לדוגמה, שבוע שעבר העלינו את קולקציית בגדי הים של המותג הפרטי שלנו, הריזורט, והיא הפכה לאחד מהמוצרים הכי נמכרים שלנו".
"פסח תמיד תקופה עמוסה אצלנו. לקראת החג ישנה עלייה של 30% בביקוש להזמנות באתר. אנחנו רואים מעל 300,000 כניסות ביום לאתר, ובתקופה הזאת הביקושים עולים בצורה משמעותית – כמו בלאק פריידי של אביב. כולם מתחילים להיערך לחג, וזה אתגר משמעותי מבחינתנו גם במכירות, גם בשירות וגם במשלוחים. בשנה האחרונה, בגלל המשלוחים המהירים, הלקוחות יכולים להזמין עד הרגע האחרון, אבל אנחנו תמיד מצפים שיבוצע יותר ביקוש ברגע האחרון." אוראל מוסיפה "שתי התקופות החשובות בשנה – פסח וראש השנה, ושתי התקופות האלו גורמות לעליית מחירים ודרישה גבוהה. בשנה הנוכחית, תוסיפי גם מזג האוויר החמים שהקדים וגרם להאיץ את הביקוש, במיוחד בביקוש לבגדי ים ולבגדים קצרים. נוכחנו גם לראות עלייה משמעותית בביקוש לבגדי ים – לדוגמה, שבוע שעבר העלינו את קולקציית בגדי הים של המותג הפרטי שלנו, הריזורט, והיא הפכה לאחד מהמוצרים הכי נמכרים שלנו".
מה עוד קונים בטרמינל איקס בתקופה הזו?
"קטגוריית הביוטי תופסת מקום משמעותי – הרבה אנשים קונים מארזי גיפט מותגים כמו אסתי לאודר, ארמני ולנטינו, במיוחד כשמדובר במתנות לחג. גם תחום הבית – הום – צובר תאוצה בשנה האחרונה. עד לפני שנה לא היינו כל כך מעורבים בתחום הזה, אבל כעת אנחנו מציעים מגוון רחב של מוצרים לבית, וזה בהחלט משתלב היטב בהוצאות לחג. אנחנו כבר רואים את המגמה הזאת מתגברת".
"קטגוריית הביוטי תופסת מקום משמעותי – הרבה אנשים קונים מארזי גיפט מותגים כמו אסתי לאודר, ארמני ולנטינו, במיוחד כשמדובר במתנות לחג. גם תחום הבית – הום – צובר תאוצה בשנה האחרונה. עד לפני שנה לא היינו כל כך מעורבים בתחום הזה, אבל כעת אנחנו מציעים מגוון רחב של מוצרים לבית, וזה בהחלט משתלב היטב בהוצאות לחג. אנחנו כבר רואים את המגמה הזאת מתגברת".
יש תכניות להרחיב עם מותגים חדשים?
"אני לא יכולה לחשוף יותר מדי כרגע, אבל אנחנו בעיצומם של חתימות עם כמה מותגים חדשים ומעניינים, גם מחו"ל. אנחנו לא עוצרים פה – גם בתחום הביוטי, שאנחנו מרחיבים כל הזמן, וגם בקטגוריות אחרות כמו הום ואופנה. יש לנו גם קטגוריה חדשה ומאוד מעניינת של ויטמינים ובריאות, תחום שאנחנו רואים בה הרבה פוטנציאל".
"אני לא יכולה לחשוף יותר מדי כרגע, אבל אנחנו בעיצומם של חתימות עם כמה מותגים חדשים ומעניינים, גם מחו"ל. אנחנו לא עוצרים פה – גם בתחום הביוטי, שאנחנו מרחיבים כל הזמן, וגם בקטגוריות אחרות כמו הום ואופנה. יש לנו גם קטגוריה חדשה ומאוד מעניינת של ויטמינים ובריאות, תחום שאנחנו רואים בה הרבה פוטנציאל".
מה המותג הכי נמכר באתר בשנה האחרונה?
"המותגים הגדולים בתחום האופנה, כמובן, כמו נייקי, ומנגו הם תמיד בין המובילים. אבל אנחנו רואים גם קטגוריות חדשות ומפתיעות שמביאות הצלחה, כמו ספורט. הרבה מותגים חיצוניים חזקים נכנסים לתמונה, והתחום הזה צומח בצורה מאוד מהירה".
"המותגים הגדולים בתחום האופנה, כמובן, כמו נייקי, ומנגו הם תמיד בין המובילים. אבל אנחנו רואים גם קטגוריות חדשות ומפתיעות שמביאות הצלחה, כמו ספורט. הרבה מותגים חיצוניים חזקים נכנסים לתמונה, והתחום הזה צומח בצורה מאוד מהירה".
שמענו על שיתוף פעולה עם אדידס. איך זה משתלב באסטרטגיה שלכם?
"שיתוף הפעולה עם אדידס הוא חלק מהאסטרטגיה שלנו להתרחב גם בתחומים כמו ספורט, תוך שמירה על רווחיות וצמיחה. אנחנו לא חותמים על הסכמים בקלות – חשוב לנו שהמותגים יוכלו להתרומם לפיתוח של טרמינל איקס ולהוסיף ערך".
"שיתוף הפעולה עם אדידס הוא חלק מהאסטרטגיה שלנו להתרחב גם בתחומים כמו ספורט, תוך שמירה על רווחיות וצמיחה. אנחנו לא חותמים על הסכמים בקלות – חשוב לנו שהמותגים יוכלו להתרומם לפיתוח של טרמינל איקס ולהוסיף ערך".
אתם מתכננים לפתוח סניפים בעתיד?
"לא, אנחנו פלטפורמת אונליין, וככה אנחנו נשארים. אנחנו משקיעים את כל המשאבים שלנו בלהיות הכי טובים בתחום הדיגיטלי. אנחנו לא רואים את הצורך בחנויות פיזיות, אלא רק בפופ-אפים, אאוטלטים ואירועים מיוחדים".
ובאשר לתצוגת אופנה?
"תצוגת האופנה שלנו היא האירוע הדגל של החברה. השנה החלטנו לשדרג את התצוגה ולהציג שלושה מסלולים שונים. הראשון, אופנת חוף וריזורט, הכולל בגדי ים ובגדי חוף שמתאימים לכל הגילאים, המידות והסגנונות. השני הוא המיין קולקשיין שלנו – בגדים מוכנים ללבישה, מותג הבית של טרמינל איקס. והשלישי הוא חידוש שטרם עשינו בארץ – שיתוף פעולה עם אדידס, בתחום הריסייקלינג".
"תצוגת האופנה שלנו היא האירוע הדגל של החברה. השנה החלטנו לשדרג את התצוגה ולהציג שלושה מסלולים שונים. הראשון, אופנת חוף וריזורט, הכולל בגדי ים ובגדי חוף שמתאימים לכל הגילאים, המידות והסגנונות. השני הוא המיין קולקשיין שלנו – בגדים מוכנים ללבישה, מותג הבית של טרמינל איקס. והשלישי הוא חידוש שטרם עשינו בארץ – שיתוף פעולה עם אדידס, בתחום הריסייקלינג".
עוד ב-

תצוגת האופנה של טרמינל איקס. צילום: יח"צ
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה