השוק

ה-ECB מעלה את הריבית ברבע אחוז; מזרחי טפחות: "בהתאם לציפיות"

הבנק המרכזי האירופי (ECB) הודיע כי הוא מעלה את הריבית ברבע אחוז. יוני פנינג, אסטרטג העסקאות הראשי בבנק מזרחי טפחות, מגיב לנתונים ומסביר כי החלטת הבנק האירופי הייתה במרכז הקונצנזוס לאור האינפלציה הגבוהה ביבשת וכי מדובר ביישום מדיניות מצמצת בה ה-FED נוהג בארה"ב
מערכת ice | 
כלכלה בקריסה (צילום shutterstock)
היום (חמישי) הבנק המרכזי האירופי (ECB) הודיע כי הוא מעלה את הריבית ברבע אחוז. יוני פנינג, אסטרטג העסקאות הראשי בבנק מזרחי טפחות, מגיב לנתונים ומסביר כי החלטת הבנק האירופי הייתה במרכז הקונצנזוס לאור האינפלציה הגבוהה ביבשת וכי מדובר ביישום מדיניות מצמצת בה ה-FED נוהג בארה"ב.
לאחר העלאה זו עדיין אין האטה, אומר פנינג: "למרות שככל הנראה מסעו של הפד בהעלאות הריבית הגיע לקיצו, השוק צופה העלאה נוספת באירופה ביוני. ובהסתברות גבוהה, אחת נוספת ביולי. פער המדיניות הזה, של כרבעון, בין אירופה וארה"ב מתמשך עוד מתחילת השנה שעברה. וסגירתו תהווה מהלך מאתגר אל מול ציפיות להורדת ריבית בארה"ב, אשר עתידות להצטבר בחודשים הקרובים".
לכך הוא מוסיף: "האינפלציה העולמית נמצאת במגמת ירידה תלולה יחסית. בהתחשב בגל המכירות של הימים האחרונים בנפט. וככל שארגון אופ"ק לא יודיע על קיצוץ נוסף בתפוקת הנפט שלו, סביר גם שנראה האצה של התהליך הזה. מנגד, רטוריקת ה-ECB מביעה חשש להתמשכות האינפלציה האירופאית, ובצדק, אל מול מנעד ניכר של ענפים ביבשת שעוד טרם סיימו לפצות את עצמם על עליית מחירי האנרגיה והמזון של השנה האחרונה".
כמו כן, פנינג מזכיר הפעם הקודמת שהבנק העלה ריבית היה במקביל לקריסת הבנק סיליקון ואלי בארה"ב, והתקופה הצטיירה תחת מתח פיננסי רב. אותו מתח ניכר בהידור של מדיניות האשראי של הבנקים באירופה בהיקף שלא נראה משנת 2011. מנגד, מוסיף פנינג כי "העלאות הריבית של הבנק עד כה כבר הביאו להתמתנות בקצב הגידול של היצע הכסף ביבשת, לרמת 2.5% - חיובי לכשעצמו, אבל שלילי אם נתקן לאינפלציה בתקופה האחרונה. וצפוי, כמובן, להתמתן עוד, עם המשך העלאות הריבית ורצון הבנקים המסחריים להגדיל את כריות ההון שלהם".
פנינג סוגר ואומר: "על רקע אותם מחירי נפט יורדים, ציפיות שוק ההון לאינפלציה במדינות אירופה נעו השבוע אל קרוב ליעד יציבות המחירים של ה-ECB. כמו שזה נראה כעת, ובהנחה שהבנק בראשותה אכן יעמוד באתגר, נצפה כי נשיאת הבנק כריסטין לגארד תהיה זו שתאוזכר בעוד 40 שנה באירופה בתור זו שהביסה את האינפלציה ביבשת".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה