השוק

גז טבעי מציף את המלאים באירופה, אז למה המחיר עדיין גבוה?

כשנה לאחר פרוץ המלחמה בין אוקראינה לרוסיה, מדינות אירופה הצליחו לחזק את מלאי הגז הטבעי עד כדי תפוסה מלאה. למרות המגמה החיובית, מחירי הגז ממשיכים להיות גבוהים וזה כנראה לא ייעצר בקרוב
מערכת ice | 
אנרגיה ירוקה (צילום freepik)
לאחר פרוץ מלחמת רוסיה-אוקראינה מדינות אירופה חשו במחסור ניכר בגז, שעד אז הגיע במידה רבה מרוסיה. לכן, הממשלות החלו "להתחמש" בגז ככל הניתן, המחיר זינק והאזרחים התבקשו להמעיט באופן ניכר בשימוש שלהם באנרגייה בבית, למרות החורף הקר.
כעת, לפי בלומברג, מדינות אירופה מילאו כמעט לגמרי, או באופן מוחלט, את המלאים שלהן בגז טבעי נוזלי, עד למצב בו ישנם מלאים שלא מצליחים להיכנס למדינות דרך הים - היות שמקומות האחסון פשוט אזלו. מחירי האנרגייה ירדו בהתאם, אך הם עדיין נחשבים גבוהים ביחס למצב הרגיל שהכרנו טרם המלחמה.
למשל, מחירי הגז עבור הגז TTF, מהולנד, עומד על מחיר 42 אירו למגה-ואט, ביחס לשנה שעברה - 344 אירו למגה-ואט. יש לציין כי המחירים משתנים בין מדינה למדינה. עם זאת, המצב הנוכחי כנראה זמני; הדרישה לאנרגייה לא נגמרת ואף שהחורף היה פחות קשה ממה שתיארו המומחים, הקיץ עתיד להיות חם ויבש ולכן הדרישה לאנרגייה צפויה לזנק שוב וכך להמיט אתגר נוסף על היקף המלאים.
בעקבות עודף המלאים הנוכחי מדינות רבות עתידות לייצא את המלאים. למרות ה"עושר" המדומה המומחים עדיין צופים כי אלמנטים שונים עשויים לערער את היציבות ובהם הגבלת זרימת גז נוספת מרוסיה, וחורפים עזים וקשים שכן יבואו בשנת 2024 ו-2025.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה